2012 års sekvenser ute

Started by Aerobat, 2011-10-02, 22:02:20

Previous topic - Next topic

imacse_peter

// Peter Schmidt

imacse_peter

// Peter Schmidt

Paul

Vad proffsiga ni är när ni gör filmer, superbra att dessa finns.
//PM
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paho

Jag håller med, man får en helt annan syn på programmet med dessa filmer.
När jag var ute och testade manövrarna hakade jag upp mig på manöver 5 i Sportsman, det ser ut som om att rollriktningarna ska vara motsatta, jag frågade även Robert Ekman men han visste inte helt säkert. När jag tittar på \"filmen\" verkar det inte som om det är så, hur ligger det till?

/Patric
/Patric

imacse_peter

quote:
Originally posted by paho

Jag håller med, man får en helt annan syn på programmet med dessa filmer.
När jag var ute och testade manövrarna hakade jag upp mig på manöver 5 i Sportsman, det ser ut som om att rollriktningarna ska vara motsatta, jag frågade även Robert Ekman men han visste inte helt säkert. När jag tittar på \"filmen\" verkar det inte som om det är så, hur ligger det till?

/Patric



Jag förstår inte riktigt vad du menar men... Rollriktningar är (nästan) alltid valfria så länge Arestin följs. Så som Tim flyger sekvensen i filmen (formulär B) så lägger han spinnen åt höger vilket betyder att den slutar med djupledsflygning utåt. Manöver 5 (Humptyn) kan då bara göras på ett sätt, halvroll uppåt och 1/4 roll höger på vägen ner för att komma rätt enligt Arestin.
Man kan å andra sidan lägga spinnen åt vänster i stället och köra i djupled in mot sig. I efterföljande Humpty blir då 1/4-rollen ner åt vänster istället[:)]
Anledningen till att jag satte \"nästan\" inom parantes ovan är att rollriktningen i rollande svängar inte är valfri, däremot vilket håll man gör svängen är valfri...

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

paho

Det var halvrollen uppåt i humptyn jag tänkte på, om den spelar någon roll vilket håll man gör den åt.
Går man utåt så är 1/4 rollen nedåt åt höger, precis som du säger men ska man då göra halvrollen uppåt åt vänster?

/Patric
/Patric

imacse_peter

Som sagt, roll-riktning är (alltid) valfri så länge det stämmer med Arestin...

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Skymic

Hann
ni med någon Intermediatefilm[?]

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



//Micke


Lonsan

Det är faktiskt mycket som är valfritt, tex storlek på manövrar, linjär hastighet (får variera hej vilt...)
rollhastighet (måste dock vara konstant genom hela rollmomentet...).
Det är till och med valfritt om man vill vara med och tävla eller inte :-D

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

Vaaaaa!?!! Är det valfritt att vara med och tävla i IMAC ,Jag trodde det var en av Svea rikes Grundlagar[:D]

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



//Micke


Aerobat

Ser ut att bli ett intressant 2012!

Nu är Advanced oxå ute[}:)]

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en/
//www.autopartner.se/
//www.procar.se
Mvh Ulf

dahlberg

quote:
Originally posted by paho

Det var halvrollen uppåt i humptyn jag tänkte på, om den spelar någon roll vilket håll man gör den åt.
Går man utåt så är 1/4 rollen nedåt åt höger, precis som du säger men ska man då göra halvrollen uppåt åt vänster?

/Patric



Kan det vara så här du menar?



Om så, så var det en bra fråga. Instinktivt så skulle jag säga nej, men sen vart jag tveksam. Någon som vet?


//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

imacse_peter

Jag är nog miljöskadad men jag ser inte skillnaden, det är samma manöver ritat på olika sätt bara...
En halvroll slutar i samma läge oavsett om du gör den till höger eller vänster.
I detta specifika fallet med endast en halvroll spelar det ingen \"roll\" om man gör den till höger eller vänster, vare sig manövern går utåt eller inåt. Det är rollen på nervägen som måste göras på rätt håll.

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

dahlberg

quote:
Originally posted by dahlberg

quote:
Originally posted by paho

Det var halvrollen uppåt i humptyn jag tänkte på, om den spelar någon roll vilket håll man gör den åt.
Går man utåt så är 1/4 rollen nedåt åt höger, precis som du säger men ska man då göra halvrollen uppåt åt vänster?

/Patric



Kan det vara så här du menar?



Om så, så var det en bra fråga. Instinktivt så skulle jag säga nej, men sen vart jag tveksam. Någon som vet?


//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC




Humm, ibland är man rätt blind [:D]
Tänkte inte på att halv loopen på toppen går cross.

//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

imacse_peter

quote:
Originally posted by Skymic

Hann
ni med någon Intermediatefilm[?]

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



Eehh... jo, men ehh..[:I]
Det hände något vid renderingen...



// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt