Nytt till 2012

Started by Blomman, 2011-10-07, 14:23:52

Previous topic - Next topic

Blomman

Nu är den beställd.[:D]
Mer info (och kanske en bild) kommer i nästa vecka.

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Mats_N

Grattis! Hmm, undrar vad? Jag såg din shortlist för ca ett år sen, men den har säkert ändrats! Jag gissar på en Extra!

Mats
P=U*I

Blomman

Nej du Mats.
Någon mellanmjölk blev det inte...[;)]

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Mats_N

Nu vet jag! Ska bli kul att se!

Mats
P=U*I

Blomman

#4
Idag var jag på Pressbyrån på Väla Centrum och hämtade min STÖRSTA modellflyglåda någonsin.[:D][:)][8D]


Image Insert:

40.72 KB

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Det tar sig. Nästa gång är den ännu större. Mitt släp står till ditt förfogande ;-D

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Lite svårt att se på bilden, men står det inte Sebart i den lilla triangeln?




Grovt off topic; hörde något om en hobbybutik som skulle öppna på väla, någon som vet något om detta? Lär ju knappast bli några pangpriser på prylarna, med tanke på lokalhyrorna på Väla som jag har hört är skyhöga....
 

Blomman

Jodå Magnus.
Du har rätt i att det står Sebart på lådan.

Och när det gäller Väla så tycker jag nog inte att det hade varit så bra med en hobbyaffär där; man vill ju inte spendera för mycket tid på ett sånt ställe.[:)]

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Blomman

Nu till lådöppningen:
Image Insert:

61.98 KB


Här har vi hela härligheten. Ser mycket bra ut som vanligt med Sebart.
Image Insert:

74.96 KB


Kroppen på lite närmre håll. Hmm...Skruvad huv får vi nog göra om...[:(]
Image Insert:

66.93 KB


Stoooora roderytor
Image Insert:

49.45 KB


Kolla \"bromsen på sidorodret\"
Image Insert:

39.57 KB

Image Insert:

47.45 KB


Vad kan den här plastburken vara till för??? Får nog lägga ut den på köp och sälj. Någon som är intresserad?
Image Insert:

52.6 KB

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Spitfiremagnus83

Snajsigt värre!

Men canopyn, är den så blå i verkligheten? Hur tänkte de där? Eller är det en skyddsplast?


Apropå väla. Dessto mindre tid i det helvetet dessto bättre!
 

Blomman

Mobilkameran är väl inte den bästa så man kan väl säga att alla färgerna är lite mera dämpade i verligheten.
Men blå är den!

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Aeroparts

Hej nu skall jag ställa en dum fråga om detta snygga flygplan.
Vad är det för flygplantyp, eftersom de inte kallar den för Sbach så hävdar de nog inte att det har en skala förebild.
Är den verkligen IMAC godkänd, vilket är luddigt på många modeller. Vissa kallas t.ex. YAK 54:or men som absolut inte ser ut som sådana.
men här påstår man inte ens att det är en Sbach (Om det inte står i någon manual eller så. På nätet kan man se att någon tidigt kallar den Sebach men själva kallar de den Sebart 2.2m.
Som sagt kanske dum fråga, men någon gång skall det väl tas upp.
Mr Sebart fick t.ex. göra två Katanor till Krill, för att en var för mycket utanför IMAC reglerna. Snygg är den i alla fall,och basic går ju alltid.
/Lennart

Spitfiremagnus83

Intressant frågeställning. Det jag funderar på är om det är så enkelt för en tillverkare att bara döpa en maskin så är den Imac-legal direkt.

DVS, om Mr Sebart får påtryckningar på sig från imac-tävlande, att han helt enkelt ändrar etikett på kartongen och lägger till sbach på manualen, att kärran klassas om.

Sebart kan ju kalla kärran för en sbach, då den påminner lite om originalet, men om det är legitimt, det är frågan?

Det kanske har med copyright osv att göra...


Oj vad luddigt det blev nu....
 

Blomman

Jag citerar Pelle på Autopartner:
\"I slutet på september kommer Sebarts nya 2.2m (sbach) men han kallar den för sebart bara pga rättigheterna på namnet.\"

Det står i manualen något i stil med att detta är en kopia av en skalakärra. Men det står inte vilken.
I mitt tycke är den lika lik en SBach som PilotRcs.

/Stefan

100% electric since 2005

MPX Royal Pro 9
autopartner.se
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Låter som att bevisbördan för att denna kärra är IMAC-legal kan hamna hos piloten då
det alltså inte finns någon utfästelse från tillverkaren. :-(
Sen så är ju frågan hur vi hanterar detta då vi vad jag vet ännu inte
hanterat några inmätningar av modeller inom IMAC Sverige. (?)

Detta med inmätning av tävlingsutrustningen är ett stort område inom många
materialsporter. Har själv varit inblandad när det gäller segling. (Volvo Ocean race)
En sk mätare är en person som är minst lika viktig och respekterad som vilken domare som helst.
De bär också, precis som domare, ett stort ansvar att vara korrekta, pålästa, objektiva och konsekventa.

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår