Tucson Aerobatic Shootout 2011 !!!

Started by paroos, 2011-10-07, 22:14:47

Previous topic - Next topic

paroos

#15
Så här knäcker man motståndet mentalt![}:)][8D]
Image Insert:

77.81 KB

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Bruckmans Extra 330 är brutalt snygg! Ã,,r inte det en krill? Fräsigt med \"spiral\"mÃ¥lad spinner med. Hmm, det kanske är ett lack/maskeringsjobb man ska ge sig pÃ¥ i vinter?!
 

Spitfiremagnus83

Däremot vet jag inte riktigt vad jag tycker om H9:s färgschema på deras nya Extra... Röd och silver, klassiska färger, men det klickar inte ritkigt.... Kommer ihåg den som snyggare när jag såg den på bild de första gångerna.
 

Lonsan

Hej Magnus. Skulle du inte kunna ändra din textkodning till något som funkar...du verkar använda UTF-8 medan
alla andra inlägg inlkusive forumets egna text funkar med \"Western European (Windows)\".
Jag blir åksjuk av för mycket \"sÃ¥g den pÃ¥ bild de första gÃ¥ngerna\"

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Hmm, skickade visst ovanstående gnäll men...UTF-8 :-)

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Hej Pontus!

Jag stör mig också enormt på att det blir massa konstiga tecken. Har skrivit de förra inläggen från min Ipad2, i webläsaren safari.

Detta jag skriver nu skrives från en Macbook, webläsare firefox. Alternativen som finns är på tangentbordsinställningar är \"latinska\". Finns även en som heter \"unicode\", men den är svensksamisk.

Vet inte hur jag ska gå tillväga om jag ska vara ärlig. Tro mig, jag stör mig också fruktansvärt.

 

Spitfiremagnus83

Det lustiga är att ovanstående såg bra ut i min dator nu när jag skickade iväg det.

Jag kanske får sluta skriva inlägg med Å Ä Ö och istället skriva inlägg som om jag hade ett amerikanskt tangentbord, dvs skriva a och o istallet.

Det gar ju att gora ocksa och blir kanske lite behagligare att lasa.
 

Aeroparts

quote:
Originally posted by paroos

Så här knäcker man motståndet mentalt![}:)][8D]
Image Insert:

77.81 KB

//Patrick



Tyvärr så räcker det tydligen inte varken med JR eller DA2xx med EFI eller fancy text för att nå de ädla metallerna på TOC heller [;)]
/Lennart

Aerobat

Nej, man ska kanske vara ödmjuk...


Men Krill+DA är ju fortfarande en vinnande kombination[8D]


Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en/
//www.autopartner.se/
//www.procar.se
Mvh Ulf

Aeroparts

#24


Det spekuleras ju vilt om vad som gick snett,failsafe, motorcut etc, men kolla denna film i HD och slowmotion så ser man tydligt att han styr höjd och sida hela tiden i rollen \"to the bitter end\".
Totalt utstallat flygplan med för dålig framfart (möjligen p.g.a dålig dragkraft)skulle min havkom rapport säga.
Några säger också att \"It died when he went to takeoff, they got it restarted\" så har han inte stoppat motorn medvetet innan nedslaget så finns nog förklaringen där.
/Lennart

Clarence

Motorbortfall... precis innan han går i backen syns tydligt att propellern/motorn stannat. Och utan dragkraft i denna manöver är han utom all räddning. Jag skulle leta felet i motor/bensin/tank.

/Clarence
 

paroos

#26
Jahapp, då var det över för denna gång...pust!

Sicken tur att vi har FG och att de lägger så mycket energi på att skriva, fota o filma.

Som man trodde kunde ingen hota Jesky i invitational, uj uj uj vad han flög stabilt. Fick de okända att se ut som en runda basic en vindstilla dag, makalöst!

Han hade inte samma tempo och energi, inte heller samma \"häftighet\" och WOW! faktor som Altuz m.fl. Men han, Gernot Bruckmann var helt i en klass för sig själv i freestyle tycker jag. Söndagens flygning var äckligt perfekt...snacka om genomarbetat och genomtränat! Han satte varje roll i takt med musiken, växlade tempo i föreställningen mästerligt och hade en grym kontroll o precision genom hela flygningen. Man satt trollbunden och bara njöt i 4min. Fantastiskt bra och helt rätt att han vann!
Dessutom kom han 2:a i invitational...
Utan tvekan en av de största RC-flyg talangerna genom tiderna. Han kommer vara på topp i många år till, om han inte blir mätt på framgång, hoppas inte det.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

Ja, det är en smärtsam syn för oss yakare[:(]
Och som sagt spekuleras det om vad som hände, men om någon borde ha ordning på motorerna borde det väl vara Mark L som är supersponsrad av DA.

Å andra sidan är hans track record på Tucson freestyle inte i närheten av hans precisionsflygning. det var väl minst 3:e freestyle kraschen för honom. Men i USA uppskattas friska tag.

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en/
//www.autopartner.se/
//www.procar.se
Mvh Ulf

paroos

#28
$hit happens!
Kommer på väg ner harrier rollandes, motorn dör och tja, harrier roll är ju en utstallad manöver så när motorn lägger av trillar ju kärran som en tegelsten. På den höjden finns inte mycket att göra och den är utom räddning. Redan när han känner att motorn inte svarar längre vet han att det går åt [}:)]-vete och börjar vända sig om (huvet), innan den tar mark.

Varför motorn stannar kvittar ju, killen e sponsrad upp över öronen.
De här grabbarna rycker på axlarna, vinkar glatt åt publiken när de smackar, sedan ställer sponsorn fram en ny kärra...[8D]

Tror dock att han blev besviken på att det hände igen, som Uffe skrev, han har smackat ganska mycket på TAS nu!


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

Håller helt med om att Gernot fortfarande är \"Kungen\" - åtminstone av precisionsfreestyle. Men han får nog passa sig så att inte det blir lite wow-faktor jämfört med konkurenterna.
Altuz är ju helt grym, hans flygning är ju rena chocken.
Skulle varit kul att se det i verklighet, det blir ju aldrig detsamma på video.

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en/
//www.autopartner.se/
//www.procar.se
Mvh Ulf