Main Menu

Votec 322

Started by Ketil, 2007-04-18, 13:58:42

Previous topic - Next topic

Ketil

Hei gubbar,

En liten post fra Norge. Her er nu jomfrutur på nyeste maskin, en 2.7 m 36% 3W Votec 322 utført. Motor 3W112B4CS.

Den flyr kjempefint, og det selv om den hverken har rund nese eller russisk navn...

Vi sees vel på Maarud i Mai!

mvh
Ketil Aagesen

Image Insert:

118.49 KB

Image Insert:

83.39 KB

Image Insert:

55.96 KB

Image Insert:

58.39 KB
 

mulder

Vilket bygge, mycket snygg, lycka till i sommar.
Mvh Mikael

Mr Mulder
Mr Mulder

Mick

Hej Ketil

Det ser sgu godt ud!!

Hvor meget kom den til at veje med 112\'eren i næsen?

Nogen ide om hvor meget statisk træk du har på den motor?

Jeg spørger fordi jeg selv har en 112 CS og jeg er lidt nysgerrig efter hvor meget jeg skal forvente mig af den, den skal sidde i en Emhw Decathlon.... det kunne være lidt sjovt hvis jeg kunne hoover med den...

Mick
 

Kent

Hej Ketil

Vilken fin maskin!! En sån vill jag också ha....[:p]

En dum fråga. Vart tar kylluften på motorns översida vägen??

Vi ses i sommar hoppas jag

hälsningar

Kent

Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Mick

Ps. hvad er det for en prop du bruger på den?
 

Ketil

#5
Hei,

Kent: Det dannes er overtrykk i cowlingens øverste halvdel og kyl luften tvinges gå ned langs motorens kyl rillar og ut i hull i cowlingens underside og hull i kroppens underside. Dette gir meget godt kjøling hele motoren og spesielt til motorens 2 aktre cylindre. Se vedlagt bilde av kroppens underside.

Mick; Jeg vet ikke statisk trekkkraft på 112CS\'en, men den har betydeligt mere power enn en 3W106. Min Votec veier ca 14 kg+ uten bensin. Jeg har masse power. Jeg flyver Imac Intermidiate øvelser på litt over 1/2 throttle i vertikalen. Den hovrer på 1/3 throttle med 3bl propeller. Jeg bruker Meijzlik 26x12N 3bl som jeg mener gir beste kompromi mellom power og støy for denne motoren. Forøvrigt er denne motoren med 3W M size cannister Mufflers meget støysvak.

mvh
Ketil

Image Insert:

62.04 KB
 

Kent

NU förstår jag Ketil, tack för förklaringen.
Värt att tänka på till nästa bygge

Kent

Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

flypilot

Flott fly Ketil, ser frem til å se hva den kan gjøre i årets sesong [;)]