Basic, Kalmar, 6 maj-2012

Started by Spitfiremagnus83, 2012-04-16, 22:21:50

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Egentligen borde det väl vara Paul som skriver här, men jag är så spänd på tävlingen så jag startar en tråd.[:p]

Kalmar-fältet är det något speciellt man bör tänka på?

Ni som är anmälda, hur känns formen? I och med motorproblem så har jag inte fått riktigt så mycket \"air time\" som jag önskat. Men det är ju gott om tid till tävlingsdags![8D][;)][:I]
 

Par A

Hej
Kul att du är på G. Eftersom Palle är på arbetsresa i Holland och fotar tulpanlökar.. ursäkta...fotbollspelare rycker jag in och kan försöka ge några svar.
De flesta tävlande kommer som du kanske ser från klubben i Kalmar.
Det ska bli kul för oss att arrangera det hela..
De flesta av oss håller väl på att rosta av oss så här i början av säsongen.

Ser tävlingen som en träff där vi under avstressade former försöker bli bättre på att flyga Basic programmet i IMAC.
Fältet är ett gräsfält med ca 100 m långa banor. Vi har till denna säsongen breddat ordentligt på banorna.
Fältet har mycket öppet runt sig och vi kommer troligtvis( beror på vind, domarplacering) att flyga med solen i ryggen under hela dagen.

Mvh
Pär Axelsson
RFK Utvandrarna
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Spitfiremagnus83

Såg i inbjudan att man kunde komma på lördag och flyga lite med. Hade varit skoj, men jag har en date med Svetlana Kapanina på Växjö flygplats...[8D]

 

Paul

Domare nr ett är klar... det blir Jocke S, och vi undersöker just nu domare nr 2, (även fler välkommnas) om intresse finns flyger vi en briefing runda innan, och går igenom programmet grundligt.
Avgift för efteranmälan kommer ej att tas ut, men anmäl gärna så snart som möjligt... Kom igen och anmäl[:D] så vi blir många och får extra kul.
Bästa Hälsningar Paul Madej.
[:p][:p][:p]
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

3 st nytagna bilder på fältet, det som inte är lika grönt är nyklippta räddningsytor.

Image Insert:

62.14 KB

Image Insert:

76.92 KB

Image Insert:

85.94 KB
Mvh Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Tag chansen och upplev en riktig flyghelg i Småland.
Växjö Airshow på lördag..
http://www.emfk.net/login/nyheter1.asp?id=249
Provapå IMAC Basic i Kalmar på söndag.
Titta på typ rysska flygplan på lördagen, anmäl dig till tävlingen och flyg rysska flygplan själv. [:D] ( finns även andra, dock inte lika snygga[:p])
Med vänlig hälsning, Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Två av världens grymmaste aerobatic piloter kommer, Jurgis Kaiyris och Svetlana Kapanina. Ska bli kul att se dem in action.

Trodde någon mer skulle nappa när jag skämtsamt skrev att jag hade en dejt med fröken Kapanina på lördag..[:D][8D]
 

paroos

Trodde det var nästa lördag...[;)]
(Bara så ingen åker dit nu på lördag den 28/4)

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Paul

Det skulle givetvis stått med datum[;)]
Växjö Airshow 5:e Maj
Basic Kalmar 6:e Maj
Men tog för givet att alla visste. [8D]
Med vänlig hälsning, Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Inför nästa helg, städ dag på fältet.

Med vänlig hälsning, Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Ser ju ut att vara ett rejält fält, kanske en \"riktig\" tävling nästa år?[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


paroos

Ja, ser fint o inbjudande ut!

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Paul

En hoppade av, en hoppade på[:D][:D][:D]
Domare och funktionärer klara[:p]
De tävlande åtta (för närvarande) är:

Jonny Lagerström KRMFK
Pär Axelsson Rfk Utvandrarna
Ulf Thulin Ulricehamn Mfk  
Lars-Bertil Björkegren Rfk Utvandrarna  
Jan Hagelin Rfk Utvandrarna
Paul Madej Rfk Utvandrarna
Stefan Wedén Rfk Utvandrarna
Magnus Göransson Malmö Rfs

Är det inga fler som vill[?] kostar inget extra att efteranmäla[:I]

Mvh Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Som det ser ut nu..... så blir det bra väder[:p]

Hoppas det håller sig så[:o)]
Med vänlig hälsning, Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

#14
SÃ¥ inÃ¥t helvete irriterad just nu. Kröken sprack för andra gÃ¥ngen igÃ¥r. Kör till min farsa i Ã,,ngelholm, är här nu och försöker lösa det hela. Av nÃ¥gon anledning fÃ¥r vi inte till det som när i lödde kröken första gÃ¥ngen. Behöver bättre värme och svetstuberna här hemma är tomma... Farsans kompis som har bra svetsutrustning är inte hemma förrän till helgen.


Nu ska jag hem och se om jag kan hitta en flexkrök hos någon handlare och kanske hinna få sen till fredag.

Har ett alternativ, det är att sätta på min gamla pittsdämpare, men den låter och det är knappast samma drag i motorn med den på. Har testat och märker tydlig skillnad.

Mailar rundor nu och hoppas på napp i morgon bitti.

Pittsdämparalternativet är inte roligt, men ändock flygbart. Ingen som har en flexkrök över?