En Yak mindre:-(

Started by Aerobat, 2012-05-27, 18:56:22

Previous topic - Next topic

Lager

Är det bara 9150 som krånglar? Jag har min Extra fullproppad med PHD, fast bara 9150 på sida. Resten är 7150 (tror jag...börjar på 7 åtminstone). Lika dåliga?

/Jonny
 

Mikael_Ingemarson

Ingen aning, har bara haft 9150.
Någon annan som vet?

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Aerobat

Din beskrivning påminner väldigt mycket om det som hände mig. Ska analysera servot lite.

quote:
Originally posted by Mikael Ingemarson

Hej

Jag hade en Goldwing YAK55M 50cc med 5st Power HD 9150.
När jag bytte mottagare från 35 till 2,4 och höll på och programmerade mittpunkter och ändlägen på byggbänken.
Då började ena skevservot att spöka, det rörde sig bara från mitt och mot ena ändläget. Efter en stund skenade det ut mot ändläget och tvärdog.
Försöker man vrida det för hand känns det som motorn skurit, det går jättetrögt. Jag hade tur som råkade ut för detta när maskinen stod i hobbyrummet.


//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Mvh Ulf

paroos

Vet inte, kanske har kvaliten försämrats?

Jag har använt både 9150MG och 9110MG ganska mycket och inga problem.

Men det var ju några år sedan...

Beklagar plöjningen![xx(]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Det verkar som kvaliteten på servo minskar lite överlag...

Hitec, har känsla av att tidigare 7955:or var stabilare än nya
PHD som sagt ??
JR, hört från heli-freaks att de nyaste HV värstingservona inte ens säljs i USA pga nå\'t trubbel.
Kan va löst snack men ingen rök utan eld, eller?

Kan vara så att själva produktionen av servo konsoliderats mer och mer och att \"fiffiga\" ekonomer varit inne och petat
på en och annan kostsam komponent och tvingat fram att typ en billigare pot ska användas även till bättre
servo för att få färre artikelnummer och större volymer etc etc.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Vaffe

Hej jag har power HD servon i en 30cc jak. 2st 9150 på sida, höjd och 2st 7150 på skev. Tidigare satt det Power HD standard servo till trottel men där har det havererat två st,I det ena havererade plastdreven och det andra började att ändra ändläge och bete sig konstigt. Så jag ska nog byta alla dom andra också!

Vad ska man välja i stället? Jag söndags flyger bara så det behöver inte vara tok avancerat.
 

Jonny

Det är ju inte direkt första gången som ett 9150 låser sig. Har vid 3-4 tillfälle varit med om att phd 9150 servo låst sig, dock har dom \"släppt\" innan kärran hunnit i backen.