IMAC World Championship in 2014

Started by Aeroparts, 2012-07-20, 10:18:27

Previous topic - Next topic

Speedbird

Det kanske kom fram lite ny info under styrelsemötet på lördagskvällen i simelsberga ? ?
Eller ? [:D]

/Perra
 

Emanuel F

// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Aerobat

Tack Emanuel. Men tyvärr säger den inte så mycket om de svenska planerna.[V]
Mvh Ulf

Lonsan

Intressant specialregel ang nollor.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Papmehl

Det har idag gått ut mejl till berörda piloter som i första hand kvalificerat sig i Sveriges landslag för att representera Sverige i kommande VM i USA 2014. Det har genast dykt upp vissa funderingar kring detta som är rent praktiska. Ni som är tillfrågade bör kontakta varandra för att sy ihop eventuella frakter av modeller, samresor, boende osv. Ni kan hitta mer information om boende osv på IMACs officiella VM site: http://www.imacworlds.com/index.html. Ni ser själva i mejlet vilka som är tillfrågade. Vi har utgått som vanligt och tagit 1-3 i sportsman och uppåt.
Vi vill vara ute i god tid och svar kommer att utvecklas allt eftersom. Ni som får frågan måste vara säker på sin sak om ni vill åka eller inte. Det är förutsättningen för att detta ska bli av. När det gäller sponsring så är det bara anmälningsavgiften vi kan få i dagsläget som Patrick Roos skrivit tidigare i tråden. Men vi jobbar på att få mer bidrag. Men ställ in er på anmälningsavgiften och ta beslut grundat på det. Hoppas ni har fått lite mer svar nu :)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight - Sebart - Mejzlik
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Guzzten

Jag känner mig mycket osäker att svara \"ja\" på detta i det läge som är nu. Vi vet inget om transporter, boende eller annat. Jag vill, för att kunna prestera 100%, ha med min egen kärra. Detta är prio 1! Var, hur och varför jag bor sedan är nästan ovidkommande. Att det kostar att ta över maskinen förstår alla. Flera förslag har diskuterats och det som verkar vettigast, i alla fall för mig, är container på båt. Kommer vi överhuvudtaget att prata med danskar och norrmän om eventuell samfrakt?

Jag kan redan nu säga att om jag inte får med min egen maskin kommer jag inte ställa upp. Finns ingen anledning för mig att lägga runt 30k för att flyga en tävling med helt okända grejer. Det är min åsikt. Boende och flygstol kan man fixa för typ 10k/person enkelt genom vilken resebyrå som helst.

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

yak55sp

Hej på er.
Angående transport så har jag forskat lite på den delen.
Som jag tolkar det så kan man nog ta med modellen som incheckat bagage.
2,77 meter och 56 Kg per kolli har jag kommit fram till..

//Ulf S YAK X 2

//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Lonsan

Mattias, kanske jag missat nåt, är du del av styrgruppen numera?
Max 300 tecken, 272 återstår

Papmehl

Japp, jag blev invald nere på styrelsemötet i simmelsberga.  Känner mig hedrad och har ett par uppdrag som jag kommer ge mycket engagemang :)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight - Sebart - Mejzlik
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Skymic

quote:
Originally posted by yak55sp

Hej på er.
Angående transport så har jag forskat lite på den delen.
Som jag tolkar det så kan man nog ta med modellen som incheckat bagage.
2,77 meter och 56 Kg per kolli har jag kommit fram till..

//Ulf S YAK X 2





Bra Ulf!
Vi fortsätter forska,

//Micke

//Micke


Skymic

Japp!
Ny styrelse medlem är Mattias, han ersätter Patrick som i nuläget kommer att fungera som rådgivande, samma gäller för Peter.



När Det gället VM
Enligt senaste Terfonmöte

Cup placering 1-3 gäller gäller som kvalifikation till VM Landslaget.
Reservplatser eller omflyttning innom Laget  avgörs genom IMAC styrgrupp.
Prio 1 är att Fylla ett kompetent lag så hög upp i klasserna som möjligt.

Angående Unlimited  gäller Följande:
Vill någon anmäla sig till Unllimited så kan man göra det till IMAC styrgrupp
Vi vill givetvis uppmuntra att det finns Piloter i högsta klassen, vi är däremot realistiska
Och i ser att det finns bara en handfull som skulle klara detta uppdrag.

Alla vakanser innom varje klass hanteras via IMAC gruppen

IMAC Sveriges upp drag är att skicka det starkaste lag vi har möjlighet till.

Lagledare! Ja, intresse anmälningar till  IMAC Styrgrupp, men räkna med en seriös och gedigen uppgift som börjar så fort dom möjligt.

Ekonomi
Ja det finns Pengar, hur mycket kan bli per pilot är inget vi kan gå ut med ännu, det är för tidigt då vi ännu inte vet något om anmälningsavgiften ännu.

Prio för medlen vi kan tänkas förfoga över
1 anmälningsavgiften
2 Domare(resa och uppehälle)vi vet ej om arrangören står för uppehälle ännu?Separata Medel från Förbundet hoppas jag?
3. Lagledare Äskar separata medel, vet ej hur det går ännu? Jobbar på detta nu.

Piloterna, ja vi skall göra så gott vi kan, beror även på många som åker men om det blir något så se en bonus än så länge.

När vi vet det, så får vi se vad vi kan göra, åter kommer under höst/Vinter.



//Micke

//Micke


Skymic

Just det. Vi har faktist två domare som är intresserade att åka.[;)]

//Micke

//Micke


Lonsan

Anmälningsavgiften, är det något utöver de 320$ per tävlande, 100$ för Team Leader och 25$ för mekaniker och andra hangarounds som väntas?
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

Ok!
Österike har haft sin uttagning;-)
Nu är ribban lagd:-)



//Micke

//Micke


Paul

Här är som jag tolkar det, någon som åker till USA, med en stor låda innehållande ett modell flygplan.....
http://www.nykmk.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=1816&p=13046#p13046

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC