H9 Sukhoi 26MM, 3,1 m, från Östersunds modellhobb.

Started by Paul, 2012-08-07, 12:56:24

Previous topic - Next topic

Paul

Rummet blir bara mindre och mindre.... eller?
Satt dit sidorodret och sporren[:)], att föra igenom en lång pianotråd genom alla plattgångjärn var verkligen ett nedrans jobb, inget jag skulle vilja göra om, nu mäter modellen 290 cm, och med spinner blir den verkligen 3 meter lång, tur man har stor bil. [;)]
I hobby rummet är det dock bara 70 cm tillgodo att röra sig på framför modellen.


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Mysko design på sporren, ingen släpande gaffel så att säga, bygger väldans på höjden men huvudstället är väl
generöst högt också? Placeringen lite \"varken eller\" map på hur den ska styras, blir det med 2 fjädrar/gummiband mot
roderhornen eller \"direct drive\" pinne bakåt i en kullink i roderunderkant liksom sådär ungefär??
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Höjden är faktiskt lägre än originalet, styrs med fjädrar, antingen sätter jag ditt en grunka som följde med, eller så kopplar jag fjädrarna i/på/intill, kullinkarna till sidorodret.
Visst skulle det vara snyggare med lite bakåtsvep, men har under två års tid haft en liknande konstruktion på den lilla Sukhoien.
[:o)][:o)]Pauls Polish Design[:o)][:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Dags att skaffa ett rejält garage[:D]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Paul


[8D]

[:p]
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Blev lite metallslöjd igår, hålen på medföljande armar till förgasaren behövdes vidgas, från 5 till 5,5 mm. och nu sitter de på plats[:p]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Fjädern till gasen modifierad för att passa den nya gasarmen. [:p]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

quote:
Originally posted by Paul

Blev lite metallslöjd igår, hålen på medföljande armar till förgasaren behövdes vidgas, från 5 till 5,5 mm. och nu sitter de på plats[:p]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL




He he, du borrar alltså i svarven...påminner mig om den käcka historien hur
många norrmänn det går åt att byta en glödlampa...ganska många, en håller i glödlampan
och några till hjälps åt att snurra på huset[:D]
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

#113
ska man borra i förgasardelar så är det svarven som gäller !

då blir det bra [8D]

/Perra



 

Lonsan

Men ska man borra i förgasardelar? Nu får jag ångest igen, mer van att lösa saker med en 100W lödkolv. Flötet flyter upp ett tag känner jag...:-0
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Hoppas verkligen det kommer en ovanligt tung fisk och drar ner flötet för gott. ........[:I]
Pontus....... KAUFEN.........[;)][;)], du blir en lycklig man[8D], barnen blir glada, alla på forumet, och inte minst du själv[:p]
KAUFEN, KAUFEN[:D][:D][:D]
(det går att borra utan svarv, men tyckte detta var en smidig och stabil lösning)



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Byggt mig en egen Julklapp, precis färdig med mitt dubbelservo-fäste, till gas och choke, 7955TG på gas, 5645 MG på choke. [;)][:o)]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Oj, din moddade fjäder måste blivit väldigt stark om det behövs såna muskler. :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

Så ska det se ut Paul ! ! [8D]

till riktiga motorer ska man ha manliga servon,
( jag har ett JR 8711 på throttle i Krill Yaken ) [:D]

/Perra
 

Lonsan

quote:
Originally posted by Speedbird

Så ska det se ut Paul ! ! [8D]

till riktiga motorer ska man ha manliga servon,
( jag har ett JR 8711 på throttle i Krill Yaken ) [:D]

/Perra



Bara ett (1) 8711??![:D]
Max 300 tecken, 272 återstår