H9 Sukhoi 26MM, 3,1 m, från Östersunds modellhobb.

Started by Paul, 2012-08-07, 12:56:24

Previous topic - Next topic

Paul

Nu börjar det......igen[:o)], vingservon.


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Ganska långt mellan tryckpunkterna på skeven med tanke på att det är en trämodell,
Jag har tre servon på skevrodren den stora Extran just av den anledningen.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Kan ju vara en tanke bakom, med långt avstånd minskar ju behovet av superhypermegaquantumnittosjupunkters servomatchning.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Finns ett dolt \"hemligt\" hål till mellan de två......inre/yttre, som jag dock ej kommer använda utan litar i detta fallet helt på konstruktören MM, och manualen för IMAC - setup. [^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Var lat, servona ännu ej på plats, däremot har dessa lagts i kroppen på rätt plats, fick precis på vingarna i hobby rummet,( lilla Su- n) fick jag ställa i hallen. Uj uj uj nu är den verkligen stor[:I] Vägt av den med hjälp av Johanna, och utan batterier är den fortfarande framtung ......... Super[^] blir lätt att bara flytta acckar för TP. Samt att utrymme kommer finans för fyra stabb-servon, om jag nu väljer det.

Var tvungen att ta en bild med vanlig kamera också, men fotograferade bara av displayen med Iphonen, för snabb publicering.

[:0]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Inte bara ny bil som behövs, även hobbyrummet ser ut att behöva utökas.[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Paul

Lite pilligt att få in en dubbelslad ( Powerbox med MPX) men nu är åtminstone en vinge sladdad. [^] Stått lite stilla i byggnationen pga en tandurdragning[xx(]  Uj, inget kul.

[:o)]
Bägge vingarna har nu sladd dragningen färdig, återstår att löda fast servona och montera dessa...... Snabbjobb[;)], så imorgon kanske vingarna blir klara. [^]
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lager

Du måste centrera propellern bättre :-P
/Lager
 

Paul

[:)]När jag känner mig mogen, kommer den fina proppen borras[:o)]
När jag ändå har motorkåpan borttagen så kommer jag att på alla fästpunkter att limma dit gummi (cyckelslang) i förhoppning av mindre oljud av vibrationer[;)] blir även någon liknande lösning på den tvådelade kåpan senare.


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Skulle man inte kunna fylla hela kärran med något skum eller så direkt i stället för att dutta med cykelslang?
Eller kanske med såna där frigolitchips eller ännu hellre de mer miljövänliga varianterna, ostbågar eller popcorn. Skippa jordnötter, för tunga, potatischips likaså, dessutom för sköra.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Hmm, vanlig fralla är ju en sorts skum, tål väl hyfsat med värme också (tillverkas ju i ugn)
Om man är så glad för ägg som du Paul så ligger kanske maräng  nära tillhands också.
Eller sockerkaka.,,mm börjar bli gottsugen känner jag

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Pontus..... Har kommit på att era fina composite modeller egentligen bara är vanliga skum-modeller med hårt skal[:D]
Ungefär som maräng med ägg skal. [:o)]
--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Blev inspirerad av porösa skumm- material[:p], härmar lilla Sukhoiens huv och klistrar ditt frigolit på undersidan, för stadga och stabilitet med ljudabsorberande egenskaper. [^]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Likadant från fabrik i min stora extra, det ger bra stadga åt huven

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Se där, kul att man kunde ge lite inspiration.
Ätbar dämpning behövs väl bara vid riktigt svåra utelandningar, typ Göta älv med frånlandsvind.  ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår