H9 Sukhoi 26MM, 3,1 m, från Östersunds modellhobb.

Started by Paul, 2012-08-07, 12:56:24

Previous topic - Next topic

Paul

Tack min skånska vän[:o)]Patrick[:)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paroos

Å ju mer epoxy du slabbar i ju lyckligare blir jag!![:p]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Paul

Hmm...... Vet inte hur jag skall tolka detta, antingen så gillar du epoxy och andra limmer,

[^][^][^]
[?]eller så är det för att vi är konkurrenter och ju mer epoxy desto tyngre och mindre välflygande blir det[;)] .... men eftersom du är så snäll och ärlig så tror jag på det första[:o)][:o)][:I]

Blankt[:)]
Nu har modellen dock fått sin näst sista dos lamineringsepoxy ( sista blir på ving/stabb kanter senare)

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

paroos = limmaholic ;-)
Hela min motor (55kg dragkraft) hänger i 3mm2 glasfiber + 7 gram epoxylim.
Vad är nyttan att kleta epoxi utanpå träbitarna, vill minnas att epoxi i sig självt bara är 1/10 så starkt
som trä? Lite som att förstärka ett knäckebröd med smör tycker jag...men det blir ju lite godare :-D
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Mjölk i kaffet är nog mer min grej, brukar aldrig smör men det är säkert gott, vidare så kan en bensinmotor ibland kanske skvätta lite och då är ett lackat motor rum nästan som smör på knäckebrödet, dvs det skyddar och bevarar.[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Jag är så lycklig, fick hem propellern idag, och ville se lite hur den såg ut på..... Det är så maffigt, och detta är svårt att få fram på bild, men nu börjar man se hur otroligt vacker denna kärra är och detta ger en boost till att vilja bygga mer och oftare, tändhattarna har inga problem att få plats inne i kåpan, och propeller avståndet till kåpan blir superbra. Man märker verkligen att denna maskin är byggd för DA-170, och eftersom ZDZ-180 har identiska mått, så blir allt kanon. [:p]
Några bilder. [:D]





--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

[:)][:p][}:)]
Nu börjar det likna något.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Mikael_Ingemarson

#97
Propellern sitter ju som en smäck där.
Tur att jag har en likadan hemma.[:p]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Paul

Ja Micke, det är så vackert att man knappt vill lämna hobby rummet, man sitter som i trans och bara beundrar[:p] funderar på att sova här inne inatt. [:X]
Mikael, propellern ser underbar ut.......[:X][:X][^], tänk vad våra Sukhoier ska susa fram i sommar. [:o)]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Den proppen kommer att skära genom luften som en kniv genom smör ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Imorgon blir det spännande[;)], då skall nio egenhändigt konstruerade träbitar på plats i maskinen.......[:I]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

För alla som olidligt väntat[;)][:o)][:I], kan jag nu avslöja.
EXTRA, EXTRA.....

De små träbitarna i 0,8 plywood, blev förstärkningar runt hålen i motorkåpan. [:D]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Hjul...... Använder medföljande 5 tums hjul, skippar axeln och använder som brukligt är i detta fallet en 6 mm insex maskinbult istället, för mindre risk att tappa hjul. [:o)]

Kommer att eventuellt montera hjulkåpor senare[;)]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Imorgon öppnas åter den förseglade kryptan[:p], härligt med min lediga vecka[:o)], då man hinner fortsätta bygga[^]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Uj, uj, uj, lagt ner alldeles för mycket tid på att ändra befintligt sporrhjul, bytte ut hjulaxel böjen, mot ett hemma gjort fäste med genomgående hjulaxel, bytte samtidigt ut hjulet mot ett Dubro[:o)]
Före......

Efter......



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC