Servo specar...

Started by paroos, 2013-03-23, 22:55:16

Previous topic - Next topic

paroos

Hej

Satt o grunnade på framerate, upplösning o dyl.
Surfade runt lite för input till lite beräkningar.
Hittade ett bra inlägg på HeliFreak (forum för heli som f.ö. brukar ha mycket bra info)
Tänkte den kan vara intressant att läsa:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=263175

Det är ju lite att ha koll på för att förstå vad som e vad, dvs marketing bull och faktiskt nytta när våra kära tillverkare vräker ur sig en massa \"fakta\" och siffror. XXms hit och XXXhz pulse rate dit...[|)]



//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Hmm, inget nytt där inte.
Vad jag önskar se är riktiga tester där hastighet och precision under inverkan av såväl ren kraft, massa och friktion kartläggs.
Detta är de typiska utmaningarna för alla servosystem. Har sett ansatser till mätningar likt detta i tyska tidningar då och då.
Hittar ni sådant så lägg gärna länkar.
Max 300 tecken, 272 återstår

Bergstrom

Hej
Jag såg för en bra tid sedan ett test i JetPower (tror jag det var) om just högprestandaservo.
Där så ifrågasatte de inte så mycket tillverkarens uppgifter om servots prestanda.
Utan de tillförde helt enkelt några ytterliggare parametrar som de tyckte tillverkaren hade missat och som finns i verkligheten när servot används.
De mätte bla. precitionen och hastigheten när de la på olika belastningar på servot, och vad de kom fram till då var att de flesta riktigt \"dyra\" servon av känt fabrikat höll måttet bra. Skall leta lite i hyllan hemma och se om jag kan hitta artikeln.