Brännebrona träning

Started by yak55sp, 2013-04-14, 12:51:02

Previous topic - Next topic

Eklund

Det är inte så konstigt att den inte fungerade direkt.
Motorn har legat hemma hos mig i 8-9 månader och kanske ytterligare lite innan dess.
Den sög ingen bensin över huvud taget innan vi skruvade loss den och lät den ligga i bensin ett tag.
Efter behandling behövdes en 15-20 slag innan den började suga bensin.
När väl bensinen var framme så var det bara några slag på propellern innan den hoppade igång.

Jag har som sagt aldrig mekat med dessa förgasare själv så jag var rätt nollad på vad jag skulle göra.
Det hade kanske räckt att köra lite startgas eller slå i lite bensin, men det var inte en tillstymmelse till att den sög någon bensin så jag tror inte det hade räckt.

--Per

Mikael_Ingemarson

Nu går den och det är väl huvudsaken[:D]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Aeroparts

Rekommenderar lite kvälls lektyr, vilket kan ge klarheten vad som kan vara fel. Så slipper man lägga tid på att göra onödiga verkanslösa åtgärder.
Ganska säker på att membran nålen fastnat i och med att motorn inte körd på länge.
Det är ibland detta som fixar sig med start gasen då motorn tänder och pulserar tryck till membranet ihopa med vibrationerna så lossnar den och vips så går den....men vad felet var har man ingen aning om eller den igentligen lösningen.

/Lennart

http://prme.nl/forum/viewforum.php?f=7&sid=b0acdc4790b48f823eee0eb052578838

http://www.aerocorsair.com/id27.htm

Mikael_Ingemarson

Idag fick jag sen spektakulär landning på fältet.
En av kompisarna som har en 30cc Extra blev tvungen att landa med ena stabben fladdrande löst.[xx(]
Men han fixade det[:D]Strongt[8D]

Image Insert:

85.04 KB

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Aeroparts

Tur skall man ha. Förtydligar ytterligare vikten av att kontroll av modellen före och efter flygningarna. Vibrationer och dåliga limningar tar ut sin rätt.
/ Lennart

Skymic

En skön bild från Bränne här om dagen då vi  flög IMAC, bogserade segel och flög helikopter, å se där!är det inte den förlorade sonen åter från Germanernas rike
för att kasta sig in i IMAC Cirkusen igen.  Välkomen hem Calle[:)]






//Micke

//Micke


Calle_aeroparts

Tack så mycket! Kul att komma igång igen!
 

Skymic

#22
Nu har. I varit här ett par dagar  fantastiskt Brännebrona väder med helt grå himmel och INGEN Sol . Det var gött att få till lite flygning Igen  både  för mig och Felix.




Titta här en gammal raritet från Staffan och Bengt:-)
Vad kan det vara för en filur som har dragit hit den


Jo!


Och han tog med sig en smålänning till med en fin Sbach


Maskinen flyger bra!




//Micke

//Micke