CARF Extra 330SC 3.1 m

Started by Eklund, 2013-06-02, 16:01:41

Previous topic - Next topic

Eklund

Nu är sporrstället på plats. Det var rätt meckigt att få dit plattan med islagsmuttrarna, men det gick. Nu är det bara att hoppas att man inte fått någon epoxy i skruvarna [}:)]






Johan

Mycket fin kärra och bygge Per! Ser grymt välbyggd ut!:)

//Johan Å
//Johan

Eklund

Det samma får jag väl säga då till din nya maskin [:)]

Appropå infästningen av landstället känns det rätt stabilt på de nya CARF-maskinerna. Det lär vara ett område som är förbättrat.
Så här ser det ut i min maskin med ett par taskiga mobilbilder. Man skulle kanske göra ett spant framåt också.



Johan

Så vackert med all kolfiber!![:I][:p] Ser ju nästan skottsäkert ut på 3m-modellerna!

//Johan Å
//Johan

Paul

Hej Per, har du fått dit din stora fyracylindriga ZDZ motor ännu?
Skulle vara kul att se.[:)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Par A

När vår underrättelseagent Paul Madej antyder något sådant måste det bara betyda en sak.... Du har fått motorn[:D]

Så upp med bilder..

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Eklund

Då måste jag meddela att underättelseagenten nog borde byta jobb! Motorn har inte kommit ännu.
Den hade inte ens kommit till sverige igår då jag pratad med hovleverantören.

--Per

Paul

Det roliga är att jag inte på något sätt antytt till att jag skulle ha hemlig underrättelse information om motorn, det är andra( Pär) som envist insinuerat att jag ha full inblick i ärendet. Som chef på underrättelse tjänsten IMAC, så måste jag avbestämt avisa alla spekulationer om att jag skulle ha info om var/ när motorn dyker upp.
DETTA MEDELANDE KOMMER ATT SJÄLVFÖRSTÖRAS NÄR NI LÄST DET.
[:)][:)][:D][:D][:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Mikael_Ingemarson

Ryktet säger att motorfabrikanten bytt fraktbolag, till något med röda uniformer. Tyvärr så innebär det att leverans sker bara en gång per år, och det är tydligen den 24/12.[:I]


//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Eklund

Vilken tur att det inte är mer än 13 dag kvar då, eller är 13 ett otursnummer [:0][:0][:0]
Nä, det tror jag inte [8D]

Eklund

Nu när motorn har anlänt så är det dags att ta upp bygget igen. Får dock vänta några dagar till med motorinstallation då det var fel gänga på propelleraxeln.

Har i alla fall monterat glashuven idag. Det gick rätt smärtfritt förutom en gnutta ca-kladd [}:)]
Inget allvarligt, men störande.




Johan

Nice!

Mmm lyckades också kladda lite med ca-limmet.[xx(] CA har en elak tendens att alltid kladda hur försiktig man än är[:(!][xx(].

//Johan
//Johan

Par A

Kul att det fortsätter och man får se denna skönhet..

CA lim och huvplast=[xx(]

Brukar alltid limma med epoxi eller vanligt sillikon, ångorna som blir när det härdar ger även en mjölkvit hinna som blir fult.

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Johan

Man \"punktar\" bara fast plasten med CA-limmet på ett fåtal ställen för att fixera plasten under tiden som epoxyn eller silikonet härdar[;)].

//Johan
//Johan

Par A

Ok..
CA lim närmar sig inte huvplast hos mig. Detta grundar sig på erfarenheter genom åren..[:D]

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ