Krill Extra 41%

Started by Rikard Levenstam, 2013-10-01, 21:54:58

Previous topic - Next topic

Lonsan

Aha, en blåtopp :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Blåtopp !?!?!?!?!?!?.... det var ju Röd toppar som skapade trivsel, sa ni ju[;)]
Fixat det........

Image Insert:

47.92 KB

..........[:)][:o)][:)][:o)][:)][:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Tack Paul, nu känns det bättre ;-)  Blir nog airbrush nästa vecka för denna pilot [8D]



Rikard Levenstam

Piece of Art !!

Har synad krillen och kan bara konstatera att detta är ett perfekt bygge ! Nu gäller det att plannera och montera så resten håller samma höga klass.

Först ut blir nya roderhorn, så att all geometri blir lika för alla servon på samma roder. Jag tror inte på att digitalt trimma olika längder på horn (Mätt till rotations centrum) med PB..

Image Insert:

65.74 KB



Aeroparts

Grattis Rikard . Nu kanske jag kan få motivation att tvinga kroppen att göra lite till med vår.
/Lennart

Papmehl

Snyggt schema Rikard! Bra val :)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight -  Mejzlik
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

paho

Snygg så man blir tårögd, grattis Rikard.

/Patric
/Patric

Lager

Ja det var ett snyggt schema ;-)
Grattis!

/Jonny
 

Johan

#23
Grymt fint plan Rickard, grattis!:) Blir spännande att se sen till våren!
//Johan Å
//Johan

Skymic

Grattis Rikard , den är cool![:)]

//Micke

//Micke


Rikard Levenstam

#25
Jaha, då börjar klurandet igen då....

Ritade upp geometrin frö stabben och konstruerade nya ok. Ser att med orginal oken blir höjden nästan 3mm fel, som måste kompenseras digitalt.... Detta blir i mitt tycke riktigare. Den vinklade delen av oken är dock parallell inner/ytter ok för att underlätta vid syftning, samt att det blir snyggast så.

Image Insert:

72.31 KB

Glasfiberlaminat är på väg via Posten.




Aeroparts

Vilket håll tänker du sätta  ytterservot? Jag har tänkt sätta vårt tvärtemot innerservot så att stången blir längre och geometrin bättre, tyvärr så blir väl det färdiggjorda servoarms hålet lite stort men det går ju att fixa till.
/Lennart

Rikard Levenstam

#27
Ser att om detta skall justeras digitalt så är det inte en linjär kurva. Halva vinkeln kräver %-uelt mer kompensering

Image Insert:

47.68 KB



Mitt inner servo monteras med skruvar mot kroppens centrum
Ytter servo med skruvar utåt = Tvärtom...

Är dina slitsar annurlunda gjorda?



Aeroparts

Samma sätt fast det jag menade var om du skall ha utgående servoarmsaxeln  framåt på ytterservot för stången blir bara 50mm eller nått sådant och det blir så konstig geometri. Om man vänder ytter servot så blir stötstängerna mera lika och får bättre vinklar.
/Lennart

Rikard Levenstam

Nu fattar jag.. Jo längden på stötstängerna skall ju vara så lika det bara går.. Så jag kommer montera det tvärtom, med lagning av slits som följd...

Även detta ger ett geometriskt fel orginal..