Hangar 9 Sukhoi SU-26MM 3,1 m...... min andra.

Started by Paul, 2013-10-09, 20:09:12

Previous topic - Next topic

Paul

#15
Fick hem en rolig fin pryl idag, en  BaseLog från PowerBox .....[^]

Telemetri till sändare, regerad spänning, aktuell spänning i båda batterierna och även mAh i bägge batterierna, [^]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Johan

Fina prylar Paul![:p] Har man väl börjat använda telemetri så är det svårt att sluta.[;)] Multiplex har alltid varit duktiga på telemetri och mah-räknare tycker jag helt klart är den mest användbara funktionen.[:)]

//Johan
//Johan

Kent

Ser att styrplattorna är vridna på din sändare. Det är ju utmärkt, det borde resultera i mindre spänningar i handen/fingrar vid manövrering.

Kan du justerar detta själv?

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Paul

Ja Johan, det verkar vara trevliga saker och mAh kollen i sändaren är nog den bästa funktionen ( har ej ännu berättat för den hur stora batt. jag har, så nu är värdena lite missvisande)
Kent.... ja spakarna kan ställas steglöst efter behag, för mig som tum-flygare blir rörelsen bättre när jag har dem snedställda, tummens naturliga rörelsemönster. [:)]
Köpte även.....

PowerBox ving kontakter med MPX för dubbla servon, har likadana i min första. Trodde när jag fick hem dem.......!!!!????? Nej, jag har köpt dem med för klen kabel, konstigt stod ju 0,35 mm² X3 [;)]
Men läste på mer och såg att det var deras nya sladdar med tunnare och bättre isolering, som dessutom sparar 30% vikt. [:)]

En vanlig, och den nya i jämförelse, samma area.


Tänk så mycket nya spännande saker det finns. [:p]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Nya LiPo hyllan, med gummi upphängd BaseLog, RX monteringsplatta. [;)]
Även om detta i princip är en kopia på den förra, så skiljer den sig lite gällande radio installations delen....[^]





--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Papmehl

Mycket snyggt Paul! Du har inte lust att skicka en kopia på skissen till hyllan?  [:D]  tänkte nåt liknande till krill yaken [:I]

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight -  Mejzlik
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Paul

Oj[:0]....Mattias om jag hade haft en skiss, så hade jag gärna skickat den, denna är tillverkad efter mått som jag tagit i Sukoien och mått på mottagare och BaseLog, sedan är allt gjort efter skissen jag hade i huvudet, det jag ritade av på ett ungefär var hur stor rx och BaseLog var, men det skiljer ju mellan olika tillverkare och produkter samt hur och var man vill placera dessa i flygplanet. Allt är tillverkat i 4 mm vanlig plywood med lätthål, därefter sprayat med silverfärg, små fina väldigt mjuka vibrations dämpare mellan plattorna.
Fördelen med den stora ytan där batterierna spänns fast med runtgående kardborre band, ( på bredden ) är att man kan placera dessa lite efter behag, och tyngdpunkts önskemål.
Kul att du gillade konstruktionen[:)], du bygger en likadan lätt efter egna mått och efter eget huvud, med mått som passar din Krill Yak.[:p]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Papmehl

Ok [8D] tänkte jag skulle komma undan lite lättare [:D] men jag har ju din att titta på och få inspiration [;)]

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight -  Mejzlik
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Kent

Snyggt Paul

Skillnaden mellan dina och mina kärror vid el-installation är:

I dina kärror är inte problemet om det finns plats utan var på hangarfartygsdäcket prylarna skall placeras för bästa åtkomst och service.

i mina är det oftast det motsatta, dvs, att få plats med allt och göra avkall för serviceåtkomst.

Huvudbryet är väl lika stort i båda fallen.



Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Paul

Rolig liknelse Kent[:)]..... nu har jag ju turen att mina sidoroder servon sitter bak vid sidorodret, detta frigör mycket plats i kroppen. Traditionell vajer styrning tar mycket plats.... skönt att slippa det. [^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Besök.........[:)][:D][:p]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Speedbird

quote:
Originally posted by Paul

Besök.........[:)][:D][:p]


--------------------------------
Mvh Paul Madej



Uj Uj Uj...
celebert besök i SU fabriken ! [:0]

Hmm... det liknar ju... Wesse ! ! [8D] [:D]

/Perra
 

Paul

#27
Superfin Tratt[:)]...... levererad av Mikael Ingemarson. [^]

Kommer sätta ett nät i storändan, för att förhindra att större oönskade föremål sugs in i motorn. [;)]
Nåt sånt här.......


Känns ganska mycket \"Racing\" med tratten försedd med nät......

Vilket kraftpaket .......


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Sätt en på varje avgasport också när du ändå är på gång ;-)
DÅ blir det roaracing!
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Uj uj uj, det går bra nu.....[:)]
Gas/choke installation klar, tanken klar (skall monteras), alla servon förutom en vinge på plats.
Förmodligen motorstart i helgen. [^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC