IMAC Kalmar 2/3-8 2014

Started by Paul, 2014-07-09, 09:27:37

Previous topic - Next topic

Guzzten

Ska verkligen Perra skriva i Sportsman? ska han inte flyga då? Bara en reflektion......
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Papmehl

Perra ska inte tävla denna helg pga lite logistik problem så han dömer istället  :P Hans vapendragare Anders är inte med tillika hästsläpet.. Jag tror inte Perra för in 3 meters sukoien i C30:n  ;)
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

imacse_peter

Quote from: Spitfiremagnus83 on 2014-07-29,  13:27:45
Jag måste nog tyvärr lämna in på denna tävling. Sett framemot det så sjukt mycket, att återvända till fältet där jag en gång började med IMAC...

Anledning? Kopplingen, eller något kopplingsrelaterat på min Volvo V70 har rasat. Kopplingen fungerar inte och i går bogserades bilen till verkstad för diagnos/reperation. Men ni vet hur det är, semestertider och så, hoppas få bilen denna vecka men det ser mörkt ut...

Magnus, kolla dina meddelande / e-mail  :)
// Peter Schmidt

Paul

Kl 19.00 på lördag kväll blir det uppvisning över fältet.   ;D



Denna läckra Christen Eagle kommer köra ett pass över fältet, av ägaren Bo Forsberg, som tidigare varit fältflygare i Flygvapnet. På den tiden flög han både J 32B Lansen och J 35F Draken vid F 12.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Guzzten

Häftigt! IAC på riktigt :)
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Spitfiremagnus83

I dag kom domen från verkstaden... Havererat urtrampningslager. Lagret är det billiga i kråksången, arbetet springer iväg till pengar. Verkstaden lovade dock ett pris på rätt sida om 10'.

Ska låna min fars bil och efter lite modifikation (ut med framsäte) ska den kunna husera en fullvärdig kompositkärra. Blir till att skruva ut ett säte eller två, men efter lite mätande och funderande via telefon har både jag och min farsa kommit fram till att "det ska jävlar gå"!
(Plockade hem Sukhoien från Stockholm i en BMW 3serie coupe, tajt men det gick. Denna gången är det en 3serie compact, men innermåtten skiljer faktiskt inte så mycket)

Alltså, ses i Kalmar gott folk! Planerar att dyka upp runt fredag lunch.
 

Lonsan

Jag och Axel beräknas anlända runt 14:00 tiden på torsdag.
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Anders Hellsen landar :)
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Ny startlista, Kling återbud, Nordén tillkom.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Nytt körschema, Kling återbud, Nordén tillkom.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

En del har kommit, Anders Hellsen, Pontus och Axel Claesson, Mattias Johansson och Felix Brinning Klasson....... ;D
Jan Hagelin flyger i den stilla kvällsluften.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

BMS på plats (Baja Maja Special)

Gott om plats i hangartältet.
Max 300 tecken, 272 återstår

paho

Ser ut som ni får skitkul...

Lite trist att inte kunna vara med er. Blev tajt att komma ned till Kalmar efter semester med familjen
/Patric

Eklund

Inga resultat? Det är ju en timme sedan Basic skulle vara klara ;D

Eklund