Team Sweden IMAC Worlds 2014

Started by Skymic, 2014-08-13, 15:08:46

Previous topic - Next topic

Skymic

Team Sweden IMAC 2014, infosida, vi kommer försöka uppdatera oss så gott det går både här och På FB.

//Micke


Skymic

Första halvan av frakten betald, nu är vi ihamn fram till Chicago, vi lämnar in Lådorna på Måndag på Landvetter. För skanning och vidare till Alanda-Chicago, där Tar Ralph på XS Bagage över, XS bagage ansvarar för våran frakt Chicago-Muncie-Muncie-Chicago-Landvetter.

Vi har även köpt oss fria från alla Tulltjänster, Export, import, Awb, Transferkostnader , papper, papper och Papper.[emoji2]

Total kostnad för 4 Flygplan ca 38K tur och retur, det tycker jag blev ganska bra.

//Micke


paho

/Patric

Skymic

VM schemat
//Micke



Mikael_Ingemarson

Packning pågår :-\

imacse_peter

Packning ?
Det ser mer ut som nermontering... :)
// Peter Schmidt

Mikael_Ingemarson

Dämparna är packade ;)
Det andra är i steg ett :'(

Mikael_Ingemarson

Igår lördag var det tillverkning av lådor och packning av modeller.
Lite extra dekal utsmyckning blev det också.
Passade även på att skriva ut en ny läslapp åt Uffe.
Tja några extra prylar ser inte ut att få plats.

Lonsan

Uhh, börjar kännas nära, pirrar lite i magen fast jag inte ens ska med :o
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic




Första etappen mot Muncie går i min kärra från Mariestad till Landvetter i Morgon
//Micke


Spitfiremagnus83

Håller med Lonsan, det börjar pirra. Hur ligger det till med tidsskillnaden? Vore kul om man kunde följa resultaten "ganska" live!
 

Speedbird

#12
När klockan nu är 23.08 här så är det ännu sen eftermiddag i Muncie,
Klockan är bara 17.08 därborta  8)
Så en sådär -6 timmar är väll tidsskillnaden...  :)

/Perra
 

Skymic

Lådorna avlämnade på Landvetter
Går till Arlanda i kväll och över Pölen till Chicago i morgon.

//Micke


Skymic

Nu klockan 10:20 så lämnar våra flygplan Sverige för en 9 timmar lång resa till Chicago.
Inatt var jag i kontakt med Coleen Pierce, Contest director på AMA.
Vi gjorde klart alla detaljer runt mottagandet sv våra flygplan men även när de skall skickas hem igen.
Det gick mycket bra, AMA är verkligen tillmötesgående, en service organisation :)

Hade även kontakt med Ralph på XS Baggage, han tar hand om all intullning, flygplats kostnader samt
Frakten mellan Chicago och Muncie.

Frakthanteringen har varit lite krånglig då det är första gången vi gör detta, men ser det inte som något problem i framtiden. Innom Europa räcker det med Att kontakta Travel Cargo. Och håller man sig under 240 cm i längd så blir det ganska hyfsade kostnader.


Håller tummarna.
//Micke