3D Hobbyshop Edge 540 Demonstrator 106"

Started by Edge540, 2016-12-11, 15:39:00

Previous topic - Next topic

Edge540

Nu fortsätter bygget!! :)

Edge540

Demonstratorns höjdroderservon sitter djupt monterade i stabbhalvorna. Det första är på plats nu, och jag är oerhört glad att jag köpte Autopartners insexservoskruv.  :)

Edge540

Jag kan varmt rekommendera dessa insexservoskruvar!!!

Edge540

Båda servona är centrerade, och jag har monterat Secraft servoarmar.  :)

Edge540

Propellern har kommit!! Mejzlik 28*12LF.  En extremt lätt propeller, med cellplastkärna.  :)

Edge540

Och spinnern, med hål för kylluft rakt in i motorn!! :)

Edge540

Och propellerskydd  :)

Edge540

Demonstratorn blir grym!!

Edge540

Hacker Q100-6M, Mejzlik 28*12LF. Borrmall är beställt av Mikael Ingemarson Fly Gas, och kommer inom kort!! :)

Edge540

Klistrar på dekaler!! :)

Edge540

Jag har passat in och borrat hål för Emcotec. Och monterat strömbrytaren. Imorgon ska jag köpa skruv, så jag kan montera Emcotec så att den får kylning på undersidan.  :)

Edge540


Edge540

Perra Dyplin​​ har lött kontakterna till Demonstratorns ESC!  :)

Lonsan

Hmm, kontakterna, även om de är dubbla, matchar väl inte riktigt reglagets kapacitet?
Eller är det nåt större än EC5 som ser likadant ut??
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

Quote from: Lonsan on 2017-03-15,  08:58:49
Hmm, kontakterna, även om de är dubbla, matchar väl inte riktigt reglagets kapacitet?
Eller är det nåt större än EC5 som ser likadant ut??


Helt riktigt så hade vi kunnat använda t ex 8mm bullet kontakter även på acksidan...
Men...

Vi kommer att som mest dra 195A i top last med vald propeller enligt Hacker :)
195 / 2 = 97,5A per kontakt, under väldigt korta tider, det är helt rimlig last för EC5 kontakter tycker jag :) 

Dessutom ger EC5:orna en väldigt bra säkerhet mot felinkoppling vilket är extremt viktigt på stora elsetuper !! :) 
Eller hur Lonssan ;)

/Perra