Freestyle regler på svenska

Started by rc_jorgen, 2017-03-20, 21:21:53

Previous topic - Next topic

rc_jorgen

Hej, alla ni som flyger och dömer freestyle.

Under de 10 åren jag har varit med i IMAC-cirkusen, så har det alltid varit diskussioner kring vad som egentligen står i regelboken om grenen freestyle.

Jag har under vintern gjort ett försök att översätta dessa till svenska och dessutom försökt göra en sammanfattning (lathund) av nyckelorden från reglerna på en sida.
Jag har försökt göra en så ordagrann översättning som möjligt, men det har resulterat i en rätt så högtravande svenska.

Jag hade hoppats på en domare kurs där vi kunde gått igenom översättningen och diskuterat den, men det kan vi nog ta via forumet i stället.

Jag bifogar filen och hoppas att jag kan få i lite feedback på översättningen. Hoppas att vi kan ha nytta av den under årets tävlingssäsong.

Jörgen S.


 

paho

Strålande Jörgen, precis vad som behövs. Förstår vad du menar med "högtravande" svenska. Dokumentet är bra men behöver redigeras lite. Slutet är kanon med en sammanfattning av de olika delarna, det är början som behöver "snyggas till". Ska se om jag kan bidra lite, återkommer när jag har tittat lite mer på engelska texterna också

MVH
Patric Holmström

/Patric

Skymic

//Micke


Speedbird

Perfekt Jörgen :)
Mycket bra !!

/Perra