IMAC träningsdagar Tidaholm- 08

Started by Aeroparts, 2008-05-25, 23:35:18

Previous topic - Next topic

Aeroparts

Bilderna försvann i cyberspace[:I]

Aeroparts

#1
Kanske kommer de tidigare bilderna också,men här kommer i alla fall några fler bilder från träningshelgen i Tidaholm..
\"Vi\" Team Olsson samt Michael Scander gav oss iväg på fredags eftermiddagen och kunde snart konstatera att bilen drar mer bensin[:I] med husvagn och att den faktiskt går fin fint på Aspen 2%, [;)]men det tar lite tid att tanka bara... vilket innebär att restiden kan bli något längre.
Nåväl Tidaholms modellflygklubb visade sig ha ett fantastiskt fint fält med lång fin välklippt bana samt ett jättefint klubbhus med alla faciliteter. Det kanske har något samband med de trevliga närmsta grannarna som inte är helt avogt inställda till modellflyg...jag tror de hette något på Källgren.
Vädret var under hela helgen soligt[8D] men något blåsigt, vilket var bra ur träningssynpunkt.
Ett tjugotal piloter hade mött upp och det flögs konstant men utan stress och inga incidenter inträffade annat än lossnande hjul och landställ. Kösystemet med bollar i ett rör fungerade utmärkt och den enkla anordningen med två rejäla stolparna att placera flygplanet bakom i startboxen under motorstart var också bra saker att ta efter.
Några nya flygetyg visades upp t.ex. Above All 100cc YAK, Krill Veloxar mm, och för att vara helt säker på att ha störst flygplan så hämtade Benny.K. sin nya (8m+) DuoDiscus, kanske inte så mycket för IMAC men i alla fall något för komposit byggarna att ta efter i kvalitet, för det var det finaste jag hittills sett.
På kvällarna grillades det, flögs med diverse småflyg och tjôtades modellflyg[:o)]
En angenäm tillställning och en bra start på säsongen tror jag att de flesta tyckte.
Stort tack till Tidaholms Modellflygklubb.[:)]
//Lennart

Image Insert:

55.74 KB

Image Insert:

95.96 KB


Image Insert:

78.59 KB


Image Insert:

100.46 KB

Image Insert:

96.56 KB

Image Insert:

105.9 KB

Image Insert:

78.56 KB

Image Insert:

89.11 KB

Image Insert:

88.17 KB

Image Insert:

89.7 KB

Image Insert:

103.12 KB

Image Insert:

87.19 KB

Image Insert:

65.35 KB

Image Insert:

63.15 KB

Image Insert:

79.79 KB

Image Insert:

90.19 KB

loop

#2
Jag kan inte se några bilder.
Har jag något fel här hos mig?

/Johan

TopModel Cap 232 Reebook  ZDZ 50 \"Till SALU\"
UCD 60  Saito 1.00 bensin
SeaFury OS 26 4T
Extra   OS 26 4T
Yak 54 från GP zdz 50NG
Edge 540 med peak 45cc
//Johan

imacse_peter

Det blev lite strul med bilderna i forumet när vi uppgraderade hemsidan, men jag jobbar på att få tillbaka dom!

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Aeroparts

Men se de försvunna bilderna dök upp igen.
Tack för hjälpen Peter.
// Lennart


Image Insert:

77.67 KB

Image Insert:

66.5 KB

Image Insert:

79.69 KB

Image Insert:

74.39 KB

Image Insert:

71.07 KB