Jönköping -08

Started by Ingemar, 2008-08-07, 10:26:20

Previous topic - Next topic

Ingemar

Hej!

Sture meddelar att briefing lördagen den 23 augusti tidigareläggs till kl. 8:00 p.g.a. många deltagare. Men det går fortfarande att anmäla sig och är bara vädergudarna med oss blir det mycket flyg för alla. Här fyller vi på med mer info om tävlingen efter hand.

mvh
Ingemar Thöörn
 

Skymic

Suveränt då får vi ut max av dagen, det gäller att vara på plats på Fredagen.


//Micke
//Micke


Ingemar

#2
Vi har svårt att bedömma hur många som kommer till lördagens grillkväll och Hanns som brukar fixa detta är sjuk. Därför får var och en själv ta med det man vill äta och dricka. Vi tänder vår grill. Ingen avgift!

/Ingemar
 

Ingemar

Lördag morgon 16/8 ligger Vättern spegelblank i solen. Vi hoppas på samma väder vid invasionen av 25 piloter med modeller nästa lördag! Som ni ser ligger depån nära banan så vi ska vara noggranna med säkerheten och följa IMAC reglerna för \"deadline\" som jag sammanfattar så här:
Figuren nollas om domaren bedömer att planet passerat dead line 30.5 meter framför piloten. För freestyle medför passering av deadline, krash eller "farlig manöver" diskvalificering om majoriteten av domarna bedömer detta.
Vi ska försöka markera deadline som kommer att ligga ungefär vid tvärbanans främre vita kryss och pilotrutan mitt i bankorset och domarna vid det bakre krysset i bilden. På kvällen kan vi vid behov flytta pilotrutan till den vita fyrkanten och då blir deadline på andra sidan diket ute i åkern.

Säkerhetsansvarig för Boglanda, Ingemar Thöörn



Image Insert:

67.26 KB
 

paroos

Det verkar vara nåt magiskt med IMAC och vädret i år!?
Nu har det varit mest skit i snart 4 veckor.
Men prognosen säger att fredag-söndag ser mycket bra ut, endast risk för nån enstaka skur annars fint och med vindar på mellan 1-3 m/s!!!
[8D]

MVH

Patrick

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

[8D]Japp det kallas till och med för IMAC väder, den andra typen av väder kallas för F3A väder,det har jag upplevt med egna ögon[;)]

/Micke
//Micke


brauer

Lycka till nu boys!
Jag hade själv inte möjlighet att komma (grön av avund på er[xx(]) men jag hoppas att ni har tur med vädret och att loopingarna blir runda och fina.
 

imacse_peter

Naturligtvis hade vi tur med vädret, på söndagen blev det riktigt fint och varmt igen, som vanligt på våra tävlingar mao...[8D]

Resultat http://www.mini-iac.se/resultat/2008/res_jonkoping_08.htm

Totalt i cupen http://www.mini-iac.se/resultat/2008/total-cup.htm
// Peter Schmidt

Calle_aeroparts

#8
Deltävling#5  Above All IMAC challange avgjord I Jönköping.

Intermediate
1:a Daniel Casselby
2:A Peter Schmidt
3:a Mikael Ingemarsson (Saknas på bilden)

Image Insert:

78.71 KB

Sportsman
1:a Carl Olsson
2:a Joakim Segerdahl
3:a Clarence Carlsson

Image Insert:

77.58 KB

Basic
1:a Micke Scander
2:a Ingemar Thörn
3:a Michael Henriksson

Image Insert:

81 KB

Freestyle
1:a Carl Olsson
2:a Daniel Casselby
3:a Kent Norman


Image Insert:

79.86 KB

Mer bilder och info kommer naturligtvis
Men redan nu ett stort tack till arrangörerna
Jönköpings Radioflygklubb

// Lennart & Calle (som redan sover). (gäsp...)[^]
 

Ingemar

#9
Här är några fler bilder från tävlingen på Jönköpings RFK klubbsida:
[url][/http://w1.369.telia.com/~u36902050/IMAC2008.htm]

Vi hade över 100 starter och landningar totalt på en tvådagarstävling. Inte undra på att vi är lite sömniga! Inga skadade flygplan eller andra incidenter förutom något getingstick vad jag vet!

/Ingemar

 

Aeroparts

Lite mer bilder efter helgen.


Image Insert:

70.8 KB

Image Insert:

77.82 KB

Image Insert:

81.53 KB

Image Insert:

66.05 KB

Image Insert:

67.2 KB

Aeroparts



Image Insert:

69.33 KB

Image Insert:

76.05 KB

Image Insert:

71.37 KB

Aeroparts



Image Insert:

74.38 KB

Image Insert:

68.59 KB

Image Insert:

73.01 KB

Image Insert:

79.09 KB

Image Insert:

91.87 KB

Image Insert:

76.18 KB

Image Insert:

73.44 KB

Image Insert:

78.77 KB

Image Insert:

77.12 KB

Image Insert:

65.89 KB

Image Insert:

79.2 KB

Image Insert:

46.6 KB

roddan


Hej Hej!
Ett par bilder från tävlingen!
Kommer fler bilder snart, vill passa på att tacka arrangörerna för en fin tävling!


Image Insert:

99.21 KB

Image Insert:

112.88 KB
 

paroos

Tack Jönköping för ett bra arrangemang, trevliga funktionärer och till domarna Sture Persson och Ingemar Thöörn. Ingemar ritade även de hemliga som var mycket trevliga, bra jobbat!
Speciellt + i kanten för det snabba beslutet och agerandet med inköp av ytterliggare ett stor-tält. Ett till piloter och ett till älsklingarna[8D] Sånt uppskattas!
Tack till er piloter som ställde upp som domare i basic och sportsman.
Både vädret och stämningen var som vanligt av IMAC-klass, dvs SJUKT BRA!!![:D][}:)]

Stort grattis till alla pristagare, det var en riktig holmgång med maxat med flygning. Vad jag kan se (efter att ha dömt 3 tävlingar) har alla utvecklats och gjort framsteg under säsongen. Speciellt i sportsman och basic är det otroligt hög klass och sanslöst jämnt. Toppen är bred och det är glädjande.
Det blir KNALLHÅRT i finalen!![}:)]
Vem tar cup segrarna OCH vem kommer med i det historiskt första landslaget!?!?

Till er som tävlade första gången: Varmt välkomna till vår galna cirkus! Hoppas ni blev \"bitna\" och fortsätter.

Tips till brännebrona, ha av-isningssprutan redo när kent kommer ner. På den höjden blir det garanterat isbark på Yaken...[:D][:D][:D]
Kent (min idol) är Certified Badass!!![}:)] Deadstick i vanskligt läge och kraftig sidvind i banan, trixade in Yaken och satte lungt o fint...ändå lika cool som vanligt...respekt!![8D]

MVH

Mr IMAC


Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se