Lock öppning hos olsson

Started by Aeroparts, 2008-10-19, 16:31:33

Previous topic - Next topic

Aeroparts

Det blev inte så mycket flyget för mig 2008, så satsar jag på 2009. Det fick bli tysktillverkat för det har ju funkat förut och sen har jag ju kollat vad som verkat fungera under 2007/ 2008 så jag slog till och köpte komplett set.
Äntligen efter lång väntetid så dök posten upp, och faktiskt så var det inte några synbara skador på utsidan på kartongerna, otroligt nog.[:D]

Image Insert:

80.28 KB

Verkar vara komplett.
Image Insert:

79.14 KB

Bra packat var det också.
Image Insert:

80.38 KB

Sen var det stora lådans tur.
Image Insert:

72.64 KB

Bra packat även här och inga synliga skador på utsidan men man vet ju aldrig hur elektroniken mår efter hårdhänt transport.
Image Insert:

76.05 KB

Otroligt komplett med solskydd, sändarfäste etc.
Image Insert:

75.84 KB

Första provmontering utan elektronik enhet. Färgschemat valde jag så att det inte sticker ut allt för mycket.
Image Insert:

85.25 KB

Jag fick justera lite på fästena till elektroniken men annars helt otrolig passform och finish C-ARF och Krill släng er i väggen.
Image Insert:

85.2 KB

Jag kunde inte låta bli att ställa ut den på gräsmattan bara för att kolla lite.
Image Insert:

89.35 KB

Kolla detaljarbetet, det är det inte många som slår. Som gammal byggare så är det ingen ide att bygga själv längre när sånt här finns färdigt på marknaden.
Image Insert:

75.86 KB

Efter att läst bruksanvisningen (tyska så klart) så hittade jag flightmode som såg schysst ut, så den får det bli.
Image Insert:

92.42 KB

Sen kommer ju alla tillbehören till trots att det står komplett men det får bli nästa steg.
Vad bygger ni???[;)]
//Lennart

Skymic

#1
Yess![:D]
Den här grejjen har man väntat på

En sådan här måste man bara ha. Men som vanligt så har man några frågor.
Vem är återförsäljare och fnns den med olika solskydd eller Keps? Jag skulle gärna vilja ha en med Futabaloggan.

Finns den i olika längd? Jag tänker på hur man får in den i bilen.
är den lätt att demontera? Eller kan bara ställa den i garderoben som den är över vintern?

Går den bara på Cocacola och Polarmackor med Kaviar? Eller funkar den även på annat bränsle, man vill ju inte att den skall vara för dyr i drift, ja jag menar att flygplanen är ju redan kostsamma som det är.

Mera bilder och testresultat.

//Micke
//Micke


paroos

#2
[:D]WOW liknar inget annat!

Hur länge kan man köra på en tank (1L3 Polarmackor? Är det 3 eller 4% kaviar i början?

Linkaget till stabbe och sidroder ser lite slappt ut! Men antagligen bara att knyta skosnörena sen blir responsen säkert grym[8D]

Ser ganska \"köttig\" o massiv ut trots sin slanka kropp...
Men antar att det är som alla andra ARF-er nuförtiden, mest klädsel och inte mycket material innanför...[:D][:D]



Patrick Roos
IMAC Sverige
7 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Kent

En sån måste jag också ha. Den kan ju flyga IMAC åt mig
nästa år.

Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Clarence

*asg*

Ja, tyskarna är ju först som vanligt. Dröjer väl bara några månader så finns det asiatiska kopior till 1/3 av priset.
 

Aeroparts

#5
Jajamen, den finns i de flesta ledande märkena och utförande
tex Basic, sportsman, intermediate men även i utförandet scala och till och med Aircombat. Har hittat en tidigare variant på nätet som tyvärr har utgått ur sortimentet men som hette Trainee.

Image Insert:

64.9 KB

Nåväl jag ville inte hitta på något eget så jag beslutade att följa manualen, och har börjat med inkörningen och döm om min förvåning när inkörningsbränslet visade sig vara rena glödsoppan 80% snabbmakaroner och 20% falukorv. Man får inte gå på prestanda soppan förrän efer inkörningen. Men jag räknar med riktigt drag på 2-3 burkar Cola och då menar jag inte lightvarianten alltså, samt Calles kaviar och polarbröd. Den har visat sig vara lite trögstartad i manuell mode, men efter inkoppling av elektroniken så brukar det gå bra.
Ytterligare en finess med den här utgåvan är att den går att använda till fler saker. Själv så testade jag att använda den som hållare till kärran när man mekar mm. Det står ju inte manualen så man kanske riskerar garantin, men vad fasen man måste ju testa.

Image Insert:

68.72 KB

Aeroparts

He He...[}:)] Nu har de flesta tröttnat på tråden..så nu får ni trogna tittare ett lite plus.[;)]


Image Insert:

84.74 KB


Image Insert:

89.22 KB

BOMA

Det ska flygas Sukhoi 29 nästa IMAC säsong.
Krill\'s nya Sukhoi ser ut att vara riktigt fin.[:p]
 

Aeroparts

Ja BOMA. Det blev SU-29.Den är mycket fin.
//Lennart

Aeroparts

Det är inte riktigt bestämt än men det kan bli denna som låg i kartongen som skall brumma där fram.
+11 hkr med pipa. De du TIM.[:D]
//Lennart

Image Insert:

70.05 KB
Här i det tomma hålet.
Image Insert:

89.16 KB

paroos

Hmmm aluminium ställ ser jag Lennart...ja-ja det är väl bara till uppställning för fotografering antar jag...[;)][:D]

Patrick Roos
IMAC Sverige
7 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

Ja för sjutton. Risken hade ju varit att få ett likadant ställ som grabbarna längre norrut[;)][:D]
//Lennart

Aeroparts

Äntligen har roderviftarna anlänt.[:)]
Det blev \"gamla beprövade 5955TG\" som nu går att få till bra pris eftersom Hitec kommit med nyare dyrare varianter som inte kan speciellt mycket mer.

Image Insert:

85.97 KB

Image Insert:

86.23 KB

Image Insert:

105.27 KB
Visst är det roligt med nya grejor.[:D]
// Lennart

Skymic

Javisst släng innehållet, de där blåa lådorna verkar kanonfina vetja.
ööö.... kanske fick i mig för mycket lösningsmedel i lackboxen förra helgen[;)]

//Micke
//Micke


Aeroparts

Nytt trim till orginal KS50 -75:an.
Snygg är den i alla fall, KS50:an alltså.
/Lennart


Image Insert:

93.01 KB