Main Menu

Action

Started by Larsson, 2008-11-11, 20:03:33

Previous topic - Next topic

Larsson

Tjena alla IMACdiggare !

Jag pratade med Krazy häromdan och tänkte att man kunde liva upp det lite med en ny regel[;)]

Det går ut på att föregående manöver nollas om man lättar på gasen,och man får utesluta damsvängarna Hammerhead och spin[:D]

Och till elnissarna    This Class Is Only Gasolin[}:)][}:)]

(om inget intresse så kunde man köra lite mellan klasserna som bakgrunds musik[:I])

Rpm
Rpm

paroos

#1
Hmmmm tja...

Vi kanske skulle ha en helt ny klass?!?

SPEEDMAC!

Kör som du skrev + att det går på tid, ex. sportsman programmet skall flygas 2rundor så snabbt som möjligt. Referenstiden blir runt 2min. All tid över referenstiden ger poängavdrag -1p per sek.

Detta borgar för att man måste ha minst 80cc i en 50cc kärra, ljudvallen sprängs av propellerspetsarna och rippar fett redan på tomgång i depån, fullgas krävs genom hela programmet (Även spin och hammer).
Ok man får ha vingrör av titan men hög vingbelsatning e skit samma då kärran ändå kommer att ligga på en snittfart över 250km/h. Det borgar för tillräckligt med luft över vingen...
Trimning är tillåten, ex. värsta motorsågsförgasaren där man typ kan slänga in en femkrona i unsugshålet på en 50cc är ett måste.

Bonus utdelas för: Högsta -Insugsljud, -proppeller rip, -utblåsljud. Även om man lyckas flyga av klädseln, har smör på fingrarna och kör med 3kg servo med plastdrev på skevarna.

Alla program startar med halvroll till inverterat så snart hjulen lättat, som fortsätter i en slowroll så lågt som möjligt över åkern.

Och ja! Kärrorna måste naturligvis ha förbränningsmotor!

[:D][:D][:D][:D]

Just det! Domarna får precis som i pylon sitta i skyddburar och har rätt till gratis kalsonger efter varje flygning!

Patrick Roos
IMAC Sverige
7 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

hmmmm.... låter intresant, men det är väl inget för mig.
Efter att blivit anklagad för feminin flygning i Jönköping
[;)][;)]

/Micke
//Micke


Larsson

#3
quote:
Originally posted by Skymic

hmmmm.... låter intresant, men det är väl inget för mig.
Efter att blivit anklagad för feminin flygning i Jönköping
[;)][;)]

/Micke


Tävla mot Krazy i denna klass !!!???

Tänk nu på att denna man har 3w 60 på spjället!, när vi andra talar om en stilla färd med kanot....

Men,,, inget är omöjligt.

Nr 1. Gräv ner den rosa klänningen.
Nr 2. Bre två mador, tjockt me smör.
Nr 3. Stor Yak på 50cc här krävs NITRO.

Och,,, GASA SOM EN MENTALSJUK!!!!!!!
God Luck....


Rpm
Rpm