Aove All Yak 85-115cc

Started by Daniel, 2008-12-25, 11:18:51

Previous topic - Next topic

Daniel

Har beställt en Yak 85-115cc från Above All. Har aldrig flygit en 100cc kärra bara 50cc kärror så det blir skoj!

Jag har en DA100 och en DA85 liggande men vet ej vilken jag ska använda. Blir det 85 så blir det canister blir det 100 så har jag ej bestämt om det blir canister eller typ standarddämpare för viktens skull!

Vad skulle ni gjort?

För övrigt så blir det en powerbox evolution, visst räcker det med 2x2800mah? Såg att powerbox gjort batterier på 4000 mah nu!

Behöver man köpa en servoprogrammerare eller går det att få till länkaget utan att servona stångas på skevrodren?

Nu är det väl bara att åka och köpa släpvagn...

Gott nytt år
Daniel i Falun
 

paroos

Hej,

Tror inte du behöver oroa dej för vikten oavsett vilken lösning du väljer.
Vet att Daniel C har 2 x cannisters till sin 3W boxer och hans Yak är ju inte direkt överviktig...
Han har dessutom rökaggregat och röktank.

MVH

Patrick



Patrick Roos
IMAC Sverige
5,5 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Daniel

#2
Okey då satsar jag på canister och DA 100, det låter ju lite trevligare!

Men vad tror ni om orken i DA 85?
 

Mikael_Ingemarson

Hej Daniel

Det är klart du ska ha canister dämpare för ljudets skull.
Angående batterierna så räcker det med 2x2800mAh.
Jag flyger själv en 100CC YAk med 2x3300 mAh, och gör sällan av med mer än hälften av det.
Jag har programmerat mina Hitec servon med programmerare, det tar en fasa tid.
Det går nog fixa till det hyfsat än då.
Om man får dem att inte stångas mot varann så går det åt betydligt mindre ström.

Jag skulle tro att 85an är lika vass som 100an, men du får en mjukare behagligare gång i 100an.

MVH
Mikael

Skymic

hej Daniel!

Jag skulle välja 100cc med canistrar, du får en mycket jämnare och tystare gång, DA 85 har bra påower men låter för j-ligt och har en väldigt hård gång.

Min röst på 100cc

lycka till
Micke
//Micke


Daniel

Tjena
Jag får ha min 85a liggande ett tag till och sätta den i något lättare/mindre plan!

Tack för åsikterna!