IMAC Gotland 2009

Started by AndersN, 2009-01-07, 19:02:27

Previous topic - Next topic

Skymic

Ok !
Nu har jag lite tid för uppdatering.

Intermediate har flugit omgång 3 nu på morgonen, Sportsman håller på nu och sedan är det Basic, därefter skall vi flyga 1 runda till allihop.

Middagen i går kväll bjöd på samma fina väder och mat som förra året, Bra fixat GMFK!

Lite resultat som det såg ut i går kväll



Image Insert:

34.15 KB

Image Insert:

35.72 KB

Image Insert:

32.81 KB

/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke


Skymic

[V][V]

Måste också meddela att under gårdagens Freestyle kl 12:28, så dog bomber Extran.
Kent genomförde den hårigaste Freestylen hittils
(MYCKET BRUNA Kalsoner, ja dom brunaste hittils)
Jag, Tim och Jocke dömde, jag har väl knappt hämtat mig än.
Under den andra RIPPANDE Tufft G belastade inverterade lågsvängen, gav propellern upp och ett blad stack vilket resulterade våldsamma vibrationer och roderfladder, Kent kämpad febrilt för att få kontroll på kärran och lyckades få kontroll på den och få runt den mot vinden men den var ostyrbar och kärran slog ner med brant vinkel 100 meter bort i det höga gräset.
Enligt Kent så gick det inte att styra den, kanske på grund av det kraftiga roderfladdret.
Ena vingen gick av och kroppen fick sig en ordentlig smäll.
Kent var dock vid gott mod, och fick låna Riffs 50cc Extra, tyvärr så
dog motorn i första manövern men Kent bedömningslandade den perfekt framför sig, all detta innom en timmes tid.


Här bärs Extran med vördnad mot hangaren[V]

Image Insert:

71.46 KB

//Micke
//Micke


Skymic

med Extran i minnet så avlöpte dagen ändå i ett gott mod
och det flögs i det fina IMAC vädret.

[:)][8D]





/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke


paroos

#33
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ![:0]

Apollo mission aborted![xx(]

Hoppas denna glädjespridande klenod går att reparera![:)]
Sorry Kent, men så är det när man ger allt!![}:)]
Your the King!

Men...hur går det i tävlingen i övrigt????

Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

Nu är det klart, i strålande solsken avgjordes det.

Intermediate

1a Peter Schmit
2a Ulf Svartén

Sportman(otroligt jämt)
1a Ulf Svensson
2a Tim Larsson
3a Thomas Ekengren
4a Micke Scander
5a Joakim segerdal

Basic
1a Emanuel Fantini, Grattis Emanuel första segern (7 1000 poängare)
2a Tommy karlsson
3a Robert Ekman
4a Anders Nordén


Skall försöka få in den kompletta listan + bilder senare[8D]




/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke


yak55sp

[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Första pallplatsen för i år Micke I!!!!!!!!!!!!!!
När kommer din tror du????????????

Ulf S

Image Insert:

95.9 KB
//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Mikael_Ingemarson

Hej Ulf

Jag bara undrar lite.
Hur många sista platser har du då??

//Mikael

Henke F

Grattis Ulf!![:D][:D]vad skönt att det börjar släppa åt dig!! resultaten kommer nu ska du se[:D] Som en ketchupeffekt!!
 

Kent

Det blev mycket sol och bad før mig på Gotland den hær gången [8D].
Skæmt åsido, så blev det en mycket trevlig sammankomst på Vurpheid i vanlig ordning: fint væder, kanonflygningar (alla har førkovrat sig otroligt), gott kæk på lørdagskvællen mm.

Tack Riff før din hjælp med flygplan och mekande. Hoppas det inte størde din koncentration på Basic flygandet.

Får se om Ulla och jag kommer med færjan i morgon, om det blir førseningar kanske jag hinner laga Extran [:p]

Trodde Gotland tillhørde Sverige (Danskt tangentbord....)

Vi ses i Jønkøping


Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

paroos

#39
Ulf: grymt bra med en 2:a plats! Grattis![:D][:D]

Kent: Hela världen undrar, blir det nån fortsättning för Apollo-programmet???[8D][}:)]



Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

Stort tack till AndersN och övriga i GMFK för ett härligt arrangemang. Som nämnts, fint väder[8D], mycket flygning[:p], god mat[:D] och go\' stämning[:)]

Några ord om Sportsman-klassen som jag hade äran[B)] att döma. Som väntat blev det en oerhört jämn fight i toppen. Sista flygning idag, omgång 4, var något av det bästa jag sett. I stort sett alla var 110% fokuserade och presterade fantastisk flygning, mycket roligt att se.

Min Yak tog väl i princip också (liksom Kent\'s Extra) livet av sig[xx(]. En liten runda efter tävlingarna på lördagen resulterade i att modellen gjorde \"en Jyrki\", dvs i stort sett hela paketet med motor, motorkåpa och ackar ville flyga på ett annat håll. Jag hade dock lite mer tur och kunde göra en concorde-landning med kraftigt sänkt nos. Säkert lagbart detta också men efter en bit över 400 flygningar kanske modellen ändå gjort sitt[:I]

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

AndersN

Prisutdelningen blev kanske i all hast, men tiden går fort när man har roligt! [8D]
Ett jättestort tack till RIFF ROTH som sponsrade med IMAC t-shirt. Verkligen ett bra initsiativ. Jag vill också tacka alla piloter och domare som gjorde så att allt flöt på.[8D]

[}:)]Hoppas vi kan glömma den arga kärringen, synd att hon inte förstår hur roligt vi vuxna karlar kan ha det med våra plankor!!!!(vad nu menigen är med att våra flygplankor bara går upp och ner HAHAHAHA[;)])

Det är trevligt med sån stor uppslutning med husvagnar och andra anhöriga. Kringarrangemang för anhöriga är en möjlighet att arrangera genom IDROTTENS Ö projekt, kanske något att tänka på till nästa år!

Något jag lärt mig som arrangör är att det inte är lätt att tävla samtidigt, men vansinigt roligt med många trevliga besökare och naturligtvis få flyga på hemmaplan!! Men se upp i Jönköping då kan jag koncentrera mig på flygningen!!!

Anders Nordén


 

Aerobat

Stort tack Anders och andra som arrangerade. Mycket och bra flyg, fint väder, god mat. Kanon arrangemang![:D]
Hela familjen var väldigt nöjda. Trevlig atmosfär och trevliga människor.
Hela vistelsen på Gotland blev verkligt trevlig och vi kommer gärna tillbaka.

Själva tävlingen blev ju otroligt spännande och det är imponerande att se hur många som flyger riktigt fint. Ribban har höjts rejält sedan Helsingborg.

//Ulf med familj



//Ulf S
Mvh Ulf

Larsson

Då var denna tävling med skyhög mysfaktor över ,inkvarteringen i dubbelrum på trä hotellet med motor på järnet andra sidan väggen
gorde att vi från Hässleholm sov som barn ,vill även tacka för bra
kaffe och goda burgare.
Tack Gotland längtar redan till nästa år...

Rpm
Rpm

Speedbird

Grupp bilden [:)]

Image Insert:

149.36 KB

/Perra