Main Menu

Krill Su-29

Started by Skysurf, 2009-08-03, 00:57:41

Previous topic - Next topic

joenella

Lige lidt foto af setup af siderrors servoerne.


Image Insert:

132.94 KB


Image Insert:

129.59 KB




Image Insert:

132.69 KB

Image Insert:

127.01 KB
 

Aerobat

quote:
Originally posted by Michael Lund

Hej Ulf,

Jeg kan se på billederne fra Malung at din SU-29 er klar igen, og det ser ud til at du også har monteret det nye understel fra Graphtech.

Det er nu på deres hjemmeside http://www.graphtechrcshop.com/product.sc?productId=243&categoryId=34, og mit skulle gerne være i posten[:)]

Kan understellet monteres uden ændringer, og passer de medfølgende farings?

MVH
Michael

**HUSK IMAC Introweekend i DK 19. & 20. sept.**



Michael,

Jag har missat din fråga helt. Det är väl inte aktuellt längre?
I alla fall passade stället utan problem, jag hade själv måttbeställt till Jesper och mig. Bara att borra hål.
Jag tycker det har funkat perfekt, flexet är bra. Har inte så många flygningar och inga hårda landningar ännu[:D]
Det har varit en del skrivningar om att GraphTech delaminerar, men vi får väl se.
Vad blir det för motor och när beräknas premiär?

//Ulf S
Image Insert:

25.78 KB
Mvh Ulf

joenella

Jeg sætter en lille Neu 2230/2 med 3,2/1 gearbox på, drivmiddel 15S2P og YGE 220HV regulator.
 

Lonsan

15S2P men hur många Ah blir det?[8)]
Håller planetväxlarna i längden för kvikrollar, det är
ju ganska korta, ger stor belastning på kullagerna...[:0]

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Det bliver 8500 mAh, må formode at det kraftigeste gear fra Neu P62 er designet til nogle kraftige belastninger :)
 

Lonsan

Oj, blir det inte väldigt tungt (motor 1350 gr, P62 950 gr enligt Maxon)
15s8500mAh ~ 3400gr
Power system (no ESC) 5700 gr, i allt kanske 6kg...det är nästan
50 % av typisk totalvikt för modellen. (!)
Motorn verkar bara vara på 10 kW \'surge\' och växeln har bara 80% verkningsgrad enligt Maxon (?)
Verkar bli väldigt kostsamt setup också...?

Min el-setup regel 1A:

10-15% motorvikt
20-25% batterivikt

Exempel:

Sebart SU-29-140
1300 gr LiPo (10s5000 mAh)
550 gr motor (XTRA 30-10EVO)
Totalvikt: 5100 gr.

CA Extra 300 2,3m
2400 gr LiPo (11s7150 mAh)
1300 gr motor (P25)
Totalvikt 9500 gr

Indoor F3P Donuts Elipsia
22 gr LiPo
14 gr motor
Totalvikt 137 gr

Logo 14 3D heli
335 gr motor
650 gr LiPo
Totalvikt 3100 gr

F18 1:7.5 EDF
2x600 gr motor
2700 gr LiPo
Totalvikt 13 kg

Reglen håller på många olika typer av flygmaskiner tycker jag.
Har några skala helikptrar som har < 10% motorvikt men LiPo vikt ligger på ca 20%.

Hur kalkylerar du?

/Pontus



no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Lad os nu se, jeg er jo ikke professor bare en der vil lege lidt.
Først har jeg fået oplyst at motor med gear vejer 1950 gr og mine akkuer vejer 3050 gr sættet.
Prøv og lav samme regne stykke med en 110 ccm boxer og du vil se det ender på ca samme vægt.
 

Lonsan

Ok, ser bra ut! (system vikt ca 5 kg)
Jag måste hittat fel uppgifter om P62 gearet (var köper du Neu-motorn och gear?)
Verkar som ovanligt lätta LiPo, vilket märke är det?




no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Neu motorer, er nogle jeg importere direkte fra Neu
Lipo er også nogle jeg importere her er link http://www.billowy-battery.com/
Det er 28C 4250 mAh i 5S configuration og vægten som er opgivet HOLDER har brugt dem i et år med godt resultat i F3A.
 

Lonsan

Mycket intressant!

Ser fram mot att se din SU-29 in action[:p]

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Her er vægt på P62 gearbox ifølge Steve

Hello,

The P62 with adapter is about 16 oz.

Steve

Så en motor vægt under de 1900 gr - Lipoer 3084 gr - controller 220 gr. samlet = 5204 gr
 

Lonsan

Gott, nu ser det helt rimligt ut[:)]

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

#42
Jeg har valgt og modificere vinge befæstigelsen lidt, der har været forskellige rapporter og udsagn, at modellen godt ville trække lidt mod understellet i højkant og man har forsøgt med forskellige vinkler på vinger og motor, derfor laver jeg som på mine F3A\'er justerbar indfaldsvinkel på vingerne, motor bliver jo ophængt i kraftig gummiophæng i næsen og en støttering i den anden ende ganske som på F3A modellerne og derfor kan man justere motorvinklen denne vej.


Image Insert:

76.33 KB

Image Insert:

74.38 KB

Image Insert:

111.61 KB
 

Aerobat

Hej,

var får man tag i de där justerbara styrpinnarna?


//Ulf S
Image Insert:

25.78 KB

www.krill-model.com
Mvh Ulf