Tankar om tankar

Started by Aeroparts, 2010-01-21, 12:16:21

Previous topic - Next topic

Mikael_Ingemarson



Men Uffe

Om du vill bygga en lätt maskin är det klart du ska ha Coca-Cola light som tank.

Kent

Jag har för vana att tömma tanken efter en dags flygning, vid hemtransport och förvaring vill jag hellst ha en tom tank. Har därför alltid två klunkar i tanken, förutom filtklunken till motorn även en mindre klunk för tankning/tömning.

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Eftersom min acke i Extra:n (7150 mAh) innehåller ca 160674157303370786516853 aktiva elektroner med en total masssa på 0,1463...mg (milligram) så behöver jag ingen klunk.
Elektronerna har alla samma laddning och stöter därför bort varandra, dvs de sprider sig jämnt över tillgänligt utrymme i acken med en kraft något 10-tal
magnituder större än dess egenvikt. Gravitationen är alltså försumbar :)
Det är bland annat sån\'t som får mig att känna mig mer komfortabel med elflyget ;)


no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

#18
quote:
Originally posted by Lonsan

Eftersom min acke i Extra:n (7150 mAh) innehåller ca 160674157303370786516853 aktiva elektroner med en total masssa på 0,1463...mg (milligram) så behöver jag ingen klunk.
Elektronerna har alla samma laddning och stöter därför bort varandra, dvs de sprider sig jämnt över tillgänligt utrymme i acken med en kraft något 10-tal
magnituder större än dess egenvikt. Gravitationen är alltså försumbar :)
Det är bland annat sån\'t som får mig att känna mig mer komfortabel med elflyget ;)


no more gassers 4 me



Kent: Du har just blivit \"Kalkylad\"!![:p]
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Kent

Elektroner är ett nödvändigt ont i våra maskiner [8D]

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Aeroparts

\"Elektroner är ett nödvändigt ont i våra maskiner\"
Likväl bensinen till alla elverken som går dygnet runt för att ladda[:D][:D]

Lonsan

touché!

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår