Rök och rökvätska

Started by Aerobat, 2010-04-15, 10:39:00

Previous topic - Next topic

Aerobat

Någon som har lite koll på detta?

- röken kom inte jämnt utan slutade ibland för att senare komma tillbaks. Jag körde mixat med throttel. Vid tomgång är pumpen av helt. Är det fel?
- Modellen blir rätt kladdig[:(]. Läste någonstans att det ska inte behöva bli så kladdigt om inställningen är bra.
- Rökvätska? Någon som blandat själv med bra resultat? Körde med Super Dri men det blir ju rätt dyrt. Bra= så vit och tjock rök som möjligt, lite kladd och lågt pris.

//Ulf S
Mvh Ulf

Jonny

Jag brukar blanda i lite diesel för att dryga ut rökoljan.
Till min 50cc körde jag pumpen mixat med trotteln och ställde den så den lämnad max 0,6-0,7dl/min på fullt varv. Då blev inte modellen så satans kladdig och den rök rätt jämnt.
Jag hade lite problem med luftbubblor till en början (troligen pga slangdragningen till pumpen) och då fick jag ungefär samma fenomen som du med ojämn och stötvis rök beroende på hur modellen låg i luften.

 

En del vet jag kör pumpen på konstant fart men stryper flödet via en ventil och dom påstår det funkar lika bra.  



 

Skymic

Ofta är det så att öppningen i röknipplarna i headern är för stora, jag har klämt ihop mina ytterligare för att få ett ökat tryck fram till röknipplarna.

//Micke

Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB


//Micke