Tävlingslicens...

Started by imacse_peter, 2010-04-27, 17:54:01

Previous topic - Next topic

Speedbird

Jag har också bara fått medlemskort [8D]
och FAI licens ! för 2013 [:I]
hoppas det räcker med FAI licensen om inte SMFF lyckas få fram den nationella tills Helsingborg... ?  ?


Perra
 

Lonsan

Det ska räcka att det är anmält, sköts normalt av kassör eller sekreterare i din klubb. Har du inte fått plastkortet, försök få med någon form av bevis på att du anmält, t ex inbetalningen för licensen etc.
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Om du ber någon som kommer in på idrottonline i klubben t.ex kassör så kan han söka på licenser och skriva ut en skärmdump.
/Lennart

Guzzten

En annan som är med i \"klubben direkt\" har bara fått medlemskort för 2013. jag har betalat in licenspengarna, men inte fått några licenser. Ska ligga på dom lite i veckan så kanske det löser sig....

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Henrik

Min klubb betalade i januari och jag har ingen licens än?

/Henrik Karlsson
 

Paul

\"\"\"\"En annan som är med i \"klubben direkt\" har bara fått medlemskort för 2013. jag har betalat in licenspengarna, men inte fått några licenser. Ska ligga på dom lite i veckan så kanske det löser sig....\"\"\"\"\"
Hej Anders, vad menar du med  \"klubben direkt\" ??

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Papmehl

Jag fick hem 2st plastkort i veckan. Det som är förbryllande är att dom är identiska. Dock står det inte Imac på nåt av dom som det gjorde förra året. Min kassör påstår att han anmält Imac licens på mig. Nån som vet varför jag fått 2st identiska kort?

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Guzzten

Klubben direkt är SMFFs \"egna\" klubb. Tranås MFK är inte anslutna till SMFF utan \"fristående\" (RCFF) och har i stadgarna skrivit att \"det är fritt val\" vad man vill tillhöra. Min klubb (Tranås MFK) har då ingen acces till idrott online så, för att få mina licenser och vara \"rätt\" försäkrad så är jag med i SMFFs \"klubben Direkt\". Det finns info (faktiskt!) på om det på SMFFs hemsida.

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Paul

#23
Detta kollade jag för några år sen, då vår klubb var på väg att gå ur SMFF ( som tur blev det ej så ). Men att kunna få tävlingslicens genom MFK direkt var helt omöjligt, man var tvungen att vara med i en \"riktig\" klubb. Så om de inte ändrat på något, så går det ej att få tävlingslicens på det sättet.

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Guzzten

Det svaret gäller INTE! Klubben Direkt administreras av styrelsen i SMFF och ger samma behörigheter som \"en vanlig klubb\". Ta kontakt med Ingela så fixar hon det!

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Paul

#25
Konstigt..... Nu behöver jag inte det eftersom vår klubb är ansluten, men jag vet fler som frågat och fått exakt samma svar som jag, att man INTE kan få tävlingslicens på detta sätt, kanske är nytt för 2013 dvs. att det nu går.
Bifogar även min fråga angående detta ämne.

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Aeroparts

#26
quote:
Originally posted by Papmehl

Jag fick hem 2st plastkort i veckan. Det som är förbryllande är att dom är identiska. Dock står det inte Imac på nåt av dom som det gjorde förra året. Min kassör påstår att han anmält Imac licens på mig. Nån som vet varför jag fått 2st identiska kort?

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart




Läs tidigare inlägg i tråden och läs info på SMFF, de har /haft strul.

Information tävlingslicenser
2013-03-20 18:05
Eftersom det har inkommit frågor till kansliet så vill vi meddela att årets nationella tävlingslicenser trycks på separata kort.


/Lennart

Lonsan

Det regnar plastkort över SMFF medlemmarna. Ingen aning vad korten kostar att trycka ut men porto kostar sina kronor. Känns väldigt irriterande att kanske 5-10% av SMFF avgiften går till sånt här dravel. Behövs det några kort överhuvudtaget? Allt finns ju i idrott online. Om det inte redan finns så vore ju en enkel app för snabbkoll av medlemskap etc väldigt behändigt.
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Angående detta med MFK direkt, så visar det sig att man visst kan få nationell tävlingslicens (Jag har blivit lurad under flera år, vad det beror på????? Kan bara vara att kommunikationen och kunskapen om regler och licenser inom SMFF, Flygförbundet haltar en aning), dock ej FAI licens som krävs på internationella och öppna tävlingar.


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Speedbird

Kassören i vår klubb var just inne och kollade mina licenser...
det ser ut så här på IdrottOnline sidan...
Image Insert:

84.46 KB

är det ok då ? ?

/Perra