Hitec 7955

Started by Aerobat, 2010-05-28, 09:49:56

Previous topic - Next topic

Aerobat

Någon mer som haft problem med Hitec 7955:or av senare datum?
Förra året körde jag hela säsongen utan problem. Jag upplevde servona som starka, snabba och tysta. Ingen resonans etc.
De jag kör idag brummar och skakar mer än jag gillar.
Dessutom upptäckte jag vid flygning i veckan att ett skevservo ballat ur. Se filmen. Det knepiga var att det märktes inte jättemycket hela tiden när båda var inkopplade. Hur länge det varit kass eller halvkass vet jag inte. Men kanske skulle jag anat oråd när det började låta lite annorlunda i förra veckan. Men det lär ju knappast ha bidragit till precision i rollarna.


//Ulf S
Mvh Ulf

Kalle_Flygare

Det där lät inge rolig [:(]

Blivande IMAC flygare!
 

Skysurf

Kan det vara en följd av att du kör på 7,4V?

/Jesper
 

harley007

#3
quote:
Originally posted by Skysurf

Kan det vara en följd av att du kör på 7,4V?

/Jesper



Mike Mayberry från Hitec har i ett flertal olika forum meddelat följande eller liknande uttalanden:

FYI: We just received the results of our long term testing on the 7955TG with 2S Lipo, and I\'m pleased to say that we have found no degradation in the servos life expectancy at this voltage. Therefore Hitec will officially announce soon that the 7955TG\'s are HV capable with the following specs: .13sec @ 375in/oz at 7.4v!

Mike Mayberry
Hitec/Multiplex USA.

För övrigt så går garantiärenden igenom även om man kör 7,4v på 7955:orna, iaf i USA. Så det \"borde\" inte vara en följd av övervoltande [:)]

/Jesper II

---------------------------------------------------------------------
When you fly a YAK, you have the Edge and do not need anything Extra [:D]
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Aerobat

Jag körde hela förra säsongen på 7955 och 7.4V. Nemas problemas.
Dessutom är elektroniken enligt uppgift samma i 7955 som i Hitecs nya HV servon. Så det borde funka. Jag är orolig att Hitec fått problem med kvalitén. Men förhoppningsvis har jag bara haft lite otur. Har ju också haft problem med \"hoppande\" servon med långa kablar.

//Ulf S
Mvh Ulf

paroos

Detta knattrande och jobbande finns väl avhandlat i många långa trådar. Hitec förklarar med att G2 elektroniken har en otroligt hög refresh rate. \"The sound of precision\" beskrev man det.
Likaså är det allmänt konstaterat att de suger mycket kräm.

Har du felsökt så att du vet att det verkligen är servot?
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

Kollade du inte på filmen?[:0] Det är väl knappast någon tvekan om att det servot är kass?
Det som kan förklara knattrande är att roderytorna är större och tyngre. Men lite konstigt att servona på SU-29:an i princip är helt lugna.

quote:
Originally posted by paroos

Detta knattrande och jobbande finns väl avhandlat i många långa trådar. Hitec förklarar med att G2 elektroniken har en otroligt hög refresh rate. \"The sound of precision\" beskrev man det.
Likaså är det allmänt konstaterat att de suger mycket kräm.

Har du felsökt så att du vet att det verkligen är servot?



//Ulf S
Mvh Ulf