Going for 2,4

Started by Boie, 2010-06-21, 20:21:32

Previous topic - Next topic

Boie

Hi fellow Imacians

Jeg vil gerne udskifte min FF9 med et 2,4 ghz anlæg. Jeg kunne godt tænke mig at høre eksperternes råd.

Det jeg har kig på er primeært

JR DSX 9 med en AR 9100 Power Safe rx. Jeg finder DSM2 teknologien mest attraktiv, fordi der findes et meget bredt udvalg af modtagere til denne teknologi. Jeg synes dog at kan læse på diverse forum, at der er en del der dårlige erfaringer med specielt mottagara från SPEKTRUM.

Det andet alternativ er Hitec Auroa. Jeg gillar \"touch screenen\" og det låter til at mange har mycket godt at sige om denna radio.

Ud fra alternativerne får ni også en idé om prislaget.

Er er nogån som har kommentarer til dissa anlæg. Evt. andre modeller?

Hilfe Bitte!!!!!

Member of the secret Knife Edge Brothers Society
Member of the secret Knife Edge Brothers Society

paroos

Dåliga erfarenheter med mottagare från Spektrum/JR?!?!?!?!
Tror de enda som har dåliga erfarenheter av JR/Spektrum är Futaba![;)][:D][:D]

JR PCM9X/DSX9 är en kompetent radio men har några år på nacken nu.
Visst den klarar mycket men skall man köpa nytt nu: JR11X[}:)]

//Patrick
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Aahh såg inte \"prisläget\", ok då kommer nog 11X att bli för dyr, OM du inte kan plocka hem den direkt från USA, 750$.

En DSX9 kan man ju köpa för ett mycket attraktivt pris numera.
Trots att den e gammal, mycket radio för pengarna.
Dock har nya Hitec Aurora 9 mer funktioner och löjligt lågt pris.
Dock är inte Hitecs 2,4 system så vida spritt och beprövat ännu som FASST och DSM2.

Du har ju Futaba idag, vad har du emot FASST? Du kan väl sätta en 2,4 FASST modul i FF9an och ge den 1-2år till. Så gjorde jag med min PCM9XII...

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Kolsso12

Jag flyger med Futaba 12 FG och är mycket nöjd. Det enda som är dåligt på den är skärmen, den är svår att se när det är mörkt. Så man behöver lite extra ljus om man programmerar den inomhus. Utomhus så är skärmen ok men kunde ha varit tydligare. I övrigt så har den allt jag vill ha och lite till.

Jag har hjälp en kompis att programmera sin Futaba 10C och den har färre funktioner än JR PCM9X och är mer ologisk att programmera. Om jag fattar det hela rätt så har Futaba FF9 och PCM9X ungefär lika mycket funktioner.

2.4 modul till FF9 fungerar utmärkt. Flera på klubben har uppdaterat sina gamla FF9 till 2.4 och det fungerar suveränt.


Mitt råd är som tidigare skrivare säger: uppdatera din FF9 om du är nöjd med radion. Om du saknar funktioner så får du köpa Futaba 12 FG eller en ännu dyrare radion.


/Kristian