Clover Creek 2010

Started by paroos, 2010-08-22, 20:03:44

Previous topic - Next topic

Aeroparts

Det skall bli mycket intressant att höra vad Rolf.M tycker efter att ha varit där och fått lite perspektive på det hela.
Kan ju var bra inför Nordiska bataljer att ha en likad syn,speciellt om det kommer att köras program med mera snappar. (Kanske både positiva från inverterade  och negativa från vanlig flygning[:D][:D])
/Lennart

paroos

Rolf fick tyvärr förhinder och kunde inte åka.
Mycket trist, men han skall dit igen på andra tävlingar.

/Patrick

Livet börjar vid 46%!
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Skrev tidigare att de här invitational programmen brukar vara svårare än i Clover Creek.
Samma helg vi hade finalen var det German Acromasters nere i Tyskland.

Detta flögs bla, och det jag menade...![8)]
http://www.acromasters.com/knownbfinal.pdf

Holy crap!

Här skall det även rollas i loopdelar på upptagen ex.
Räcker vi kollar på manöver nr 1 sedan fattar man varför de har motorn på fullt skaft stora delar av tiden...
[8D]

Livet börjar vid 46%!
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos



Livet börjar vid 46%!
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Här är ett mycket mycket bra reportage från WAC 2009.
Ett bra intro till vår sport och framförallt många exempel på hur det ser ut \"på riktigt\", bla våra omtalade snappar.
Som ni ser så visar alla mycket tydligt hur de pitchar, pos. G eller neg. G.

Titta och begrunda.

http://www.airsports.tv/index.asp?bcpid=4552242001&bclid=1321242208&bctid=77997220001


Livet börjar vid 46%!
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aerobat

#35
Mycket intressant. Som du säger ser man pitchen tydligt. Det beror antagligen både på att piloterna markerar och att maskinerna har större massa(trögare). Men i övrigt tycker jag snapparna är väldigt lika den amerikanska IMAC modellen, dvs mycket snabba och flacka. den som gjorde 1 1/2 snaproll rollar ju mest vanligt i slutet. Jag tror att de inte använder höjdroder annat än till inledningen.

//Ulf S
Mvh Ulf

Ingemar

Ja det är intressant hur olika kvickrollarna är. Här är ännu ett diskusionsforum där man diskuterar detta: http://www.highalpha.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=6124

Kolla gärna också in http://training.mini-iac.com/Default.html om du inte redan gjort det och klicka på Judging criteria, next, Family 9 videos. Där finns två st snappar som de kallar \"mechanical zero\" som visar två nollade manövrar som blir svårare att se om man driver på med mer skevroder eller om planet ses i en sämre vinkel.

/Ingemar