extreme flight yak 110

Started by Henrik, 2008-08-08, 19:55:47

Previous topic - Next topic

Henrik

Hej
Bara varit skitväder så jag inte kunnat provflyga.Men här kommer lite bilder på kroppen(kan inte sätta på vingarna inomhus.

Image Insert:

93.54 KB

Image Insert:

113.88 KB

Image Insert:

143.94 KB

Image Insert:

124.36 KB
 

Aeroparts

Henrik, ryktet säger att Yaken har varit i luften, rapport rapport!!

//Calle

Clarence

Transportfråga: går yaken (kroppen) in i en kombibil? Eller är den för lång?
 

Henrik

YAKEN har varit i luften men har flugit för lite för att kunna utvädera modellen.Lite höjdtrim krävdes för att den skulle gå rakt.Planet drar lite mot stället i knivegg.Med rek utslag tycker jag modellen är för långsam på sammtliga roder utom sidrodret så dom kommer jag att ställa upp till nästa flygning.DA-85 varvarde med 28*10 srax över 6000varv och kommer troligtvis släppa lite efter inkörning.När det gäller att frakta planet så är höjden problemet inte längden(BMW E39 KOMBI)min bil är 71cm hög och planet 73cm så jag får ta av hjulen vid frakt.

/Henrik

 

Skymic

#4
hej Henrik!

Mycket intressant att du behöver höjdtrim för att få den att gå rakt, detta är likadant på min 88 tummare, har försökt med allt, iklusive att rikta motorn från 1,5 grader ner, till 0,till 1,5 ner utan resultat, backar jag tyngdpunkten,vilket man tror skall åtgärda felet, så får den sämre egenskaper på annat.
För IMAC flygning är den bättre åt framtung än baktung, i 90% av fallen utom i ryggflygning och på vertikaler neråt, där den vill dra mot huven pga uppåttrimmet.
Jag har gett upp och skall efter säsongen rikta om stabben för att se om det hjälper.
skulle vara kul att höra hur din beter sig om du försöker få bort uppåttrimmen genom att flytta tp bakåt.

MVH
Micke Scander
//Micke


Henrik

Har flyttat tyngdpunkten bakåt till nästa flygning.

/Henrik
 

Vismund

Frågor?
Var köpte du den ifrån? Pris, frakt etc?
mvh
Andreas
 

Henrik