Main Menu

klantigt

Started by Henrik, 2011-10-01, 15:42:25

Previous topic - Next topic

Henrik

Hej
Var ut till flyklubben idag å skulle flyga en stund och när satt ihop planet o komm till vingarna så märker jag att jag glömt vingröret hemma[:(!] Jag vet att jag inte är själv om att klanta mej[?] Bjud på era klantigheter så kanske man får ett gott skratt [:D]

/Henrik Karlsson
 

paroos

#1
Tja...skall väl vara när jag kom till Tidaholm utan stabb skruvarna![:I] (special PilotRC tum skitskruvar)
(Tack M Jönsson som räddade tävlingen åt mig!)

Flera gånger har man ju också skruvat ihop hela härligheten, startat motorn, på väg att taxa ut så upptäcker man att skevarna inte är inkopplade...[B)][|)]
(Har dock upptäckt det INNAN takeoff tack o lov![^])




//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

quote:
Originally posted by Henrik

Hej
Var ut till flyklubben idag å skulle flyga en stund och när satt ihop planet o komm till vingarna så märker jag att jag glömt vingröret hemma[:(!]

/Henrik Karlsson



Det är ju en klassiker... Därför har jag nu alltid vingröret liggande i kroppen[:)]

Har även kört ifrån både sändarväska och bensindunk men med bara 5km till fältet är det inte hela världen - bara klantigt...

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Lonsan

Tja, förutom att jag glömt röret, hela stabben, huven osv (inte allt på en gång dock) så tycker jag nog höjdarklantet är att starta i tävling med fel acke, dvs den tomma...

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Samma här, vis av lärdom har jag vingpaneler, vingrör, stabbhalvor och stabbrör alltid packat i två wingbags.

Till de modeller jag flyger, just nu Extran och Sbachen har jag ALLA skruvar i varsin uppmärkt servolåda. Efter Tidaholm, lärde jag mig att jag INTE kan lita på att jag kommer ihåg att ta rätt låda, så nu ligger båda i meklådan...[:I]

Vidare har jag märkt upp vissa kritiska verktyg som behövs för montering med vit tejp. Det betyder att de MÅSTE förvaras i fält-meklådan. (annars glömmer jag sannolikt nåt)

Senil? Jag!?[B)]


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

#5
Samma tema (klantigt) större plan![:D]
Bra placering av pariserhjul, i banänden, NOT!...[B)]

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13712349.ab

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Henrik

Lonsan klantighet bäst sålänge [:D] Hela stabben...[?] Ingen som typ har backat över........

/Henrik Karlsson
 

Skymic

#7
Idag i brittsommarvädret skulle jag och Felix åka till klubbfältet  och  flyga med elkärrorna[:)]Går inte så bra när hela lådan med Alla accar står kvar hemma i garaget.
7 mil tur och retur[^]

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



//Micke


Jocke

[:)]
Har glömt vingrör,bensin,skruvar,stabbar,mm mm
Glömde även sändaren på fältet,tur att jag lagt den i lådan[^]
Till Sunne va allt va packat och klart för avfärd när jag hittade Lindgrens huv utanför husvagnen av en ren slump[:0]
//Jocke.
 

Lonsan

Jag vet minst en till som lätt skulle ta hem klant titeln i mer än en kategori...ut ur busken med dig nu.

MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG Predator 50/6
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Jag...ÄHhhh...glömde ...varför jag skrev...[xx(]