Inte fullärd på länge....

Started by Lonsan, 2013-05-14, 14:20:34

Previous topic - Next topic

Mikael_Ingemarson

Det tar inte så lång tid att förklara finesserna med en Vagabond, så då får man åka hem tidigt.[:D]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

paroos

PPS
Man blir ALDRIG fullärd på någonting!
Jag har ex lagt ner ca 180000tim träning och miljoner på att leva med en kvinna.
Inte f-n hjälper det, fattar mindre idag än när vi träffades!
[:D]
Upp me hakan![8D]
DDS

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

quote:
Originally posted by paroos

PPS
Man blir ALDRIG fullärd på någonting!
Jag har ex lagt ner ca 180000tim träning och miljoner på att leva med en kvinna.
Inte f-n hjälper det, fattar mindre idag än när vi träffades!
[:D]
Upp me hakan![8D]
DDS

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se



[:D][:D][:D]LOL

//Micke

//Micke


Lonsan

quote:
Originally posted by RC-Flygare

Lonsan,
Behöver du en valach 210 för motivationens skull är det bara att kontakta mig.
\"Lager\" blev inte direkt missnöjd med den Valach 120 han köpte av mig...
/Lennart


Svårt och se hur jag skulle klara mig utan...
Max 300 tecken, 272 återstår

jornat

Hej Pontus

Först – stor respekt för att du tar upp detta. Det kräver mod och en prestigelös inställning till sig själv. Inte så vanliga "manliga" egenskaper men värda all respekt.
10000 timmar för att nå mästernivå....Ja så är det kanske.  Tid som ingen av oss kan lägga ner på flygning vilket alltså medför att ingen av oss kan nå toppen av vår förmåga. Så frågan blir, var skall vi lägga oss? Och – vad är det som ger motivation och lust? Beträffande vilken nivå man strävar mot finns förstås lika många svar som piloter. Egna förväntningar och rimliga mål måste överenstämma. De flesta av oss skjuter väl förväntningsskott över det rimliga målet och ju  längre över, ju större besvikelse.  För egen del måste jag säga att förväntningarna på vad jag skall kunna uppnå minskar i takt med antalet genomgångna tävlingar. Just nu känns det dock som att det inte gör så mycket. Det får bli som det blir. Jag kan bara göra mitt bästa. Så känns det nu. Men jag vet att det är en pendel som svänger och att jag imorgon kan fantisera om fantastiska resultat.

Hur ser dina förväntningar ut? Var du har lagt balansen vinna/flygaochhatrevligtmedkompisarna vet jag förstås inte och kan självklart inte ha några synpunkter på. Men det kanske kan vara värt att fundera över.

Jag har uppskattat att få vara med och tävla och tycker att det finns en accepterande inställning i gruppen som är viktig att slå vakt om. Tråkiga kommentarer är väldigt ovanliga. Vänliga ganska vanliga.  Detta har gett motivation.

Om dina klubbkompisar är dom jag tror att dom är ger dom dig lite "coachning" och stöd. Ser fram emot att få träffa dig igen på många tävlingar framöver.

Många kramar/Jörgen
 

Papmehl

Mycket bra och fint skrivet Jörgen! Kan bara hålla med.

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart-Desert Aircraft-Krill Aircraft
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Henrik

Följer Lonsan och lägger ner! Blivit för mycket motgångar och Tappat sugen . Förstår Lonsan när han skriver att det känns skönt när garaget är tomt.  

/Henrik  Karlsson
 

Lonsan

Hmm, jag har väl inte sagt att jag lägger ner för gott go vänner? Tävlingspaus var det. För att känna efter. Om suger kommer åter. Förbluffad över vilken respons det blivit :-0 på detta men förstår väl att mina korta inlägg på forumet summerats med vad jag kan ha sagt och inte sagt på tävlingen.  Har blivit för mycket prylar, ett meningslöst sätt att söka kompensera att tiden inte riktigt räcker. Ett bevis är att jag lyckats slarva bort ett komplett inomhusplan och jag märkte det inte på över en månad! Då börjar man fundera lite. Kanske liite för mycket grejor.
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

#23
quote:
Originally posted by Guzzten

80 timmar på 6 år? Inte för att skryta, men jag hade 100 timmar förra sommaren, på min lilla Sbach och min Stik. Har 15 timmar i år, på min stora (inte för att det märktes på tävlingen direkt...).
Tekniskt sett borde det gå att \"nedgradera sig\" i IMAC.. om tex inte flygit på nått år eller så. Och visar det sig att man är \"överjävlig\" så ska man naturligt vis flytta uppåt igen...

// Anders



nej, med så mycket träningstid i år hade man väll kunnat förvänta sig en pallplats av piloten i alla fall ! ? [:D] [;)]
Och i Sunne blir det stenhård konkurrens då
de allra bästa, 9st i nästan alla av klasserna...
från 3 nationer ska göra upp om 3 pallplatser i var klass...
ska bli mycket roligt att sitta som domare,
och njuta av flygning i världsklass ! [8D]

enligt IMAC USA så kan man flytta ner om man har speciella skäl, till exempel ett längre flyguppehåll ( några år ) som jag tolkar det,
och känner att man har förlorat den flygtrim / kunskap som behövs för den klass man tävlade i sist...

lika väl tycker jag man ska flytta upp en klass om man har kunskapen och inte ligga kvar i en lägre klass i onödan,
detta kallas sandbagging på det amerikanska IMAC forumet och har aktualiserats i och med WM 2014...

/Perra