Pilot-RC Extra 300 42%

Started by imacse_peter, 2010-10-08, 19:52:32

Previous topic - Next topic

Lonsan

Hur resonerar du när du väljer att ha 2 killswitchar? Använder du 2 kanaler? Har du 2 tändackar?


25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

imacse_peter

quote:
Originally posted by Lonsan

Hur resonerar du när du väljer att ha 2 killswitchar? Använder du 2 kanaler? Har du 2 tändackar?

25 Nm club



På fråga A svarar jag \"Enligt 3W\'s manual\", på fråga B \"Ja\" och fråga C \"Ja\" [:)]

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Rimsby

Det är rätt Peter, bara ös på, du har inte råd o köra billigt nästa säsong!![;)]
 

imacse_peter

Blev lite metallslöjd idag !

Image Insert:

76.56 KB

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

imacse_peter

Trillade in lite kabel och annat skoj igår.

20m 0,5mm² och 10m 0,35mm² mjuk och fin silikonkabel ska väl räcka för att mata ut ström till servona[:)]
Provade att pressa två kontakter och det blev ju bara såå bra[:D]

Image Insert:

75.74 KB

Något roligare än att limma gångjärn men ja lite drygt halvvägs i alla fall, 10 av 18 roderhorn limmade.

Image Insert:

27.71 KB

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

imacse_peter

Igår kväll, just när jag precis hade beviljat min ansökan om ännu en nätbeställning, så lägger bredbandet av [:(!]
Gick ner och jobbade lite med befintligt material istället, det blev sidroderlinkage...

Image Insert:

74.84 KB

Och som tröst kom en ny rolig grunka från Autopartner (från en tidigare beställning) hem idag[:)] - en Powerbox Competition.
En kul burk med servomatchning på fyra kanaler, totalt 12 kanaler och 18 servoutgångar...

Image Insert:

80.61 KB

och en flashig liten LCD...

Image Insert:

86.85 KB

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Kalle_Flygare


Gott mos det där Peter! Ser riktigt trevligt ut!!! [:p]


Blivande IMAC flygare!
 

Lonsan

Ojdå, kommer dina 10+20 meter kabel att räcka? Det går väl minst 2 meter bara mellan mottagare och box...halleda vilket ormbo ;-)

25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

imacse_peter

Man blir ju helt snurrig av allt el-tjat, så en liten uppdatering i dennan tråden om en modell med en motor som ska matas med BENSIIIIN...

Några servo har ramlat in och blivit installerade och matchade...

Image Insert:

46.56 KB

Bara sex servoarmar kvar som väntar på sin plats...

Image Insert:

81.36 KB

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Rimsby

Härligt Peter att det går framåt, blir det sedvanlig premiär på nyårsafton?[:)]
 

imacse_peter

Nja.. det tar 2 veckor till innan jag får resterande servo, men... som Gunde brukar säga \"Ingenting är ooomöjligt\"[:)]

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Lonsan

Suck, nyårspremiär är nog inte möjligt i år för mig heller, möjligen en EPP-Sbach då :-|

25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

imacse_peter

855 gram ström, ska väl räcka några flygningar [:)]

Image Insert:

73.13 KB

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Mats_N

El i maskinen skadar aldrig [:p]

Mats
P=U*I

Lonsan

Ojdå!

10 Ah till Rx, 5.3 Ah till drivning. För det behövs väl knappt någon soppa med dubbla gnistor i loppen?

25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår