3W

Started by Skymic, 2010-12-21, 19:55:35

Previous topic - Next topic

Skymic

Fick denna film från Lennart för en stund sedan, talar för sig själv.
http://www.youtube.com/watch?v=ljQd5z37xNo&feature=player_embedded



//Micke

AUTOPARTNER RC
Futaba



//Micke


Tommy

3W
#1
3W is da shi*! Yeah, därmed basta.
 

paroos

3W
#2
Vorsprung durch 3W technik!!!
[}:)][}:)][}:)]

Snart i en UAV nära dej! (Taliban)
[8D]



Livet börjar vid 46%! (Sedan fortsätter det vid 38%)
Team Autopartner-3W, Team Procar-HorizonHobby/Spektrum/Hangar9
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Framgår tydligt att det är världsklass på både produktutveckling och produktionsprocessstyrningen!

Ni som väljer en 3W baserat på dessa värden bör då också ställa er frågan varför ni
i samma maskin kan acceptera att t ex använda LiPo-batterier från HK till radio och tändning. ;-)





25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Öhh, varför ligger denna tråd under \"Tävlingar och evenemang\"?

25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

Blomman

9minuter wasted. (Tur att man är på jobbet)
Pontus, kan du inte fixa fram en video på hur man gör en riktig motor. (Plettenberg eller nåt)

/Stefan

100% electric since 2005
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Håll till godo med ett exempel på elmotor så länge
som ligger på ungefär samma nivå som en 2-takts Verbränner
när det gäller verkningsgrad och gångkarakteristik. [:D]



25 Nm club
Max 300 tecken, 272 återstår

Aerobat

Mest gamla gubbar med ett överfyllt lager[;)]

Så här tycker jag en riktig reklamfilm ska se ut. Och här snackar vi \"contest proven\".


//Ulf S
Mvh Ulf

Rimsby

Det kom ju inte som en överraskning med en kommentar ända från Thailand i denna tråd![8D] Hoppas ni har det fint Uffe, hälsa!
 

anders e

Ok. Dont kill me [:D]

http://www.flyinggiants.com/gallery/showphoto.php?photo=55077

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/

Team Autopartner rc
EF-yak/DA-120
EF-extra 125\'\'
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

Skymic

3W
#10
Jajjamensan, och här är en liknande upptagning från DA fabriken där de rekryterat in  proffs från Svedala.
//www.youtube.com/watch?v=lO9ObYHbCDk
[:D][:D][:D]



//Micke

AUTOPARTNER RC
Futaba



//Micke


Nyroth

Ifall det undgått någon...
Det som visas i denna film är 3W-International och inte 3W-Modellmotoren.
Med andra ord, en monteringslina för motorer som användes i obemannade farkoster (UAV).
Priserna på dessa motorer är oftast 4-6 ggr priset på en vanlig 3W-Modellmotoren.
Trots denna nogranhet vid montering ligger motor översyn på 3W-110 B2 som sitter i den flygande tunnan på ca 50 timmar!!

Hoppas ni inte luras tro att dessa procedurer är norm :)

Därmed inte sagt att 3W är något skräp.

Appropå tolerans mätningar så är det precis detta som Toni Clark sysslat med på Zenoah motorerna under alla år.
Han tar isär varje motor, verifierar toleranser och korrigerar eventuella missar.

God jul!
Niklas
 

paroos

3W
#12
\"inte något skräp...\" Hehehehe

Vi kan ju alla storyn, DA började som en liten handlare. Bla sålde man 3W motorer. Började tillverka själv, med de (nu gamla) 3W motorer man sålde som förebild. DA har mycket gott rykte, men det känns som att det beror mer på servicen än kvalitén.

3W och DA är för mig i en klass för sig själva på marknaden. Dock är 3W nåt helt annat och det är svårt och lite orättvist att jämföra. 3W har så mycket mer resurser, erfarenhet och tekniskt kunnande. DA har (snart) under sin livstid utvecklat 7st olika motorer i sortimentet, 3W har just nu över 30! (+ massor av äldre som numera utgått) Från 28cc till 684cc och det är bara för RC/Ultralätt. Sedan har man sin UAV motor del, med vidareutecklade motorer som drivs av militära bränslen. (I grunden samma motorer vi sätter i modellerna, filmen ljuger inte) Här samarbetar man bla med Israels bästa tillverkare av startmotorer för ändamålet etc. (Kunnande som spiller över på RC och vice versa)
Följdriktligen så erbjuder också 3W mer avancerade lösingar, twin-spark är bara ett exempel. Tändsystem med inbyggd regulator ett annat, m.fl.

Jag beundrar DA som trots sin litenhet lyckas tillverka så fina motorer. Nya 120cc och 60cc är mycket intressanta och kommer att bli svåra konkurrenter till 3W-55Xi och 110cc. Skall bli spännande att se riktiga rpm siffror och om 120an kan matcha 110XiCSTS.

3W är THE shi*! Men skulle heller inte tveka på en DA 60, 100, 120 eller 150.

En annan duktig tillverkare är ZDZ vars RV-J motorer är mycket fina konstruktioner och med grymma prestanda. Dock är de världs-sämst på marknadsföring och det är lite synd...

Åsså Kinesen, oj oj glöm inte DLE! Nu är man under Hibbicos vingar i USA, så marknadföring och ÅF nät med garantier är hemma så det sjunger om det. Att programmera CNC fräsar för fina toleranser kan de redan och resurser har de. Kan de bara få lite mer erfarenhet, bättre grund material och använda lite bättre lager...tror DA och 3W är ganska oroliga nuförtiden. DLE säljer väl minst dubbelt upp vad de andra gör tillsammans! I takt med att kvalitén ökar så sjunker priserna på de andra och det är ju inte fel. Frågan är ju inte OM utan NÄR man är ikapp!

Men glöm aldrig, det går ut på att NJUTA av vår underbarahobby, skit samma vad man har för grejor, bara man har kul!!!

(Lonsan, ackar från HK är redan de overkill till mottagare och tändsystems användning...vi nyttjar så lite av kapaciteten att det knappt märks. Vad kan man peaka på i en 40%are? 15-20A? Normal förbrukning 4A? inte ens 1C...)

GOD JUL på er!!!

Livet börjar vid 46%! (Sedan fortsätter det vid 38%)
Team Autopartner-3W, Team Procar-HorizonHobby/Spektrum/Hangar9
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

Image Insert:
[br
GOD JUL[;)]