Batteripositionering i kärran.

Started by Spitfiremagnus83, 2011-04-12, 22:28:07

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Vad tror ni om den här lösningen av placering av accar i min yak?
I botten ligger skumgummi, sedan första accen, skumgummi, andra accen, samt lite skumgummi på toppen.

Blir som en bigmac fast med accar och skummgummi

Allting sitter sedan fast med kardborre. Räcker det? Känns som om man får dra ganska många negativa G för att det ska lossna. Men rätta mig gärna!

Tyngdpunkten är lugn, ifall någon undrar.

Det som jag också undrar över är om jag borde packa in accarn i skumgummi stället separat istället för att köra bigmac varianten.

Finns det någon fara att ha accarna ovanpå varandra? Värmeutveckling, störningsrisk?

Hoppas på expertisens utlåtande!

Image Insert:

81.76 KB

Image Insert:

86.22 KB

Image Insert:

77.57 KB

paroos

Perfekt!

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rimsby

Men Magnus så där kan vi ju inte ha det, kommer gå åt helsike direkt. Secraft har ett grymt fluffigt skumgummi i leopardmönster, för 799 kr biten, köp 2 så har du ett i reserv också!![:)]

paroos

quote:
Originally posted by Rimsby

Men Magnus så där kan vi ju inte ha det, kommer gå åt helsike direkt. Secraft har ett grymt fluffigt skumgummi i leopardmönster, för 799 kr biten, köp 2 så har du ett i reserv också!![:)]

\"Expertisen\" har utalat sig...[:D]
(Med såna kompisar behöver man inga...)

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

//Patrick

IMAC-Sverige

Team Autopartner RC
//www.autopartner.se

Rimsby

Ja du Patric, det där är nog inget han ska ligga hemma och \"fnula\" över alltför länge hemma i loppelådan, hört att det nya skumgummit blivit en riktig kioskvältare over there!![8D]

Spitfiremagnus83

Var inne på secrafts hemsida. Leopardmönstret var helt slutsålt. Jason Noll, QQ Somenzini, Bill Hempel och Mike Mc Conville har köpt upp varenda tum. Fanns bara zebramönster kvar. Helt kört. För köra yaken till tippen imorgon. Den kommer aldrig lyfta igen med zebramönster.

Skämt åsido, tackar för inputen, tror det kommer bli bra, men det känns alltid skönt med en \"second opinion\"!

Lonsan

LOL, tack, goaste garv jag fått på länge :-)
Fiffigt med BigMac, helt störningssäkert, dvs uppstår en störande brand i den ena acken så kan man vara säker på att båda brinner upp :-)

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Men om du iklär dig rollen som dystopins nummer ett, hur stor är risken att en ny, fräsch, underhållen acce tar fyr?
Mot det finns det inget som räddar. Vare sig leopardmönster eller zebramönster.

Lonsan

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Men om du iklär dig rollen som dystopins nummer ett, hur stor är risken att en ny, fräsch, underhållen acce tar fyr?
Mot det finns det inget som räddar. Vare sig leopardmönster eller zebramönster.

Eftersom sannolikheten för SBS är större än allt annat
sammantaget så är sannolikheten att något annat spelar någon roll ~0

Jag fick en kraftig störning i söndags, marken störde ut mitt landningställ total[xx(] (eller så var det kanske SBS?)

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Man får anstränga sig nåt oerhört för att få fyr på en NiMh cell...
Typ mata den med galet mycket ström, som svetsaggregat, alt. vira in den i bensindränkt trasa o tutta på...
Där har du oddsen![:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

//Patrick

IMAC-Sverige

Team Autopartner RC
//www.autopartner.se

Rimsby

Men nu blev jag nervös, då finns det en liten chans för brand ändå? Tänker trasa, bensin, och en cigg i mungipan??[;)]

Spitfiremagnus83

Tar inte detta fyr så har jag svårt att mina pluttiga små nihm accar gör det! https://picasaweb.google.com/EngelholmsMFK/SondagsbesokFranHelsingborg#5480120541794784418

Rimsby, du menar att det kan vara ett möjligt scenario. Fan, mina nerver klarar inte sådant. Bättre du flyger mitt träkors, så kan jag sitta med intravenöst lugnande från åskådarplats!

Roos, alltid ett klokt ord från dig!

Spitfiremagnus83

Men du Lonsan. Du vet väl om att leopardmönster minimerar SBS till ett minimum. Leopardmönster parametern är inte att förakta![:D][:o)]

Rimsby

Kul, jag tror minsann vi har fått en skämtare i familjen!

Spitfiremagnus83

Klockan är nu 01:26 och det är lögn i helvete för mig att somna. Kan det vara batteripositioneringen, den spontan imundigade ryggbiffen på jensens böfhus för cirka tre timmar sedan, eller nervositet inför ett anförande på engelska imorgon om fördelen att använda klassiska sagor som ett steg i barns läs och skrivinlärning? (2011 års längsta mening!)

Förbannade batterier, så fort jag sluter ögonen så ser jag bara leopardmönster och exploderande accar...