Det händer något (Extreme Flight) EXTRA i Malmö...

Started by Spitfiremagnus83, 2011-09-07, 22:19:33

Previous topic - Next topic

Paul

quote:
Originally posted by paroos

Socialpsykologi? Låter \"kul\"[;)]
Vad pluggar du till? Vi kan behöva lite psykologer här!![:D]

//Patrick

IMAC-Sverige




Jag behöver hjälp........


Image Insert:

46.69 KB

Mvh  Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Patrick, jag ska bli lärare! Har ett år kvar på min utbildning sedan är jag behörig Samhällskunskapslärare för årskurs 1-6. Har läst till så jag har även behörighet i Engelska, Svenska, Matematik samt Teknik. Kursen jag läser nu innehåller mycket socialpsykologi som innehåller i korta drag teorier för hur grupper fungerar. Gruppdynamik, ledarskap och utanförskap är lite av ledorden.
Faktum är att den är en av de intressantare kurserna jag läst, mycket man kan ha nytta av i \"vanliga\" livet också.

Paul, kan jag hålla styr på 25 stycken 9åringar och leda dem framåt i skolarbetet så ska jag hjälpa dig med! ;-)
 

Aeroparts

Mangnus, du har inte funderat på lite datakunskap....
ähh skämt åsido men jag får krupp på dina krumelurer.
snyggt bygge blir det i alla fall.
/Lennart

Spitfiremagnus83

Jag vet att det ar irriterande. Ber om ursakt. Provade faktiskt att skriva fran sambons dator i det forra inlägget, men det verkade inte bli battre... Macbook den med, fast betydligt nyare med en nyare version av operativsystem.

Har nästan blivit mitt signum har dock[:D][:p][;)]

Kanns kul att du tycker bygget ser bra ut, har forstatt att du är noggran och inte lamnar nagot at slumpen i dina byggen. Alltid kul att hora att det ser valmonterat ut. Jag inbillar mig att grejerna haller langre da.

 

Rimsby

Ser tjusigt ut Magnus, kul att följa. Har tyvärr fått lägga mina pryttlar på hyllan, men hoppas kunna damma av dom framåt våren igen, hör av dig när du kommer till byn nästa gång, mvh Andreas[:)]
 

Spitfiremagnus83

Kvällens projekt-Pimp my spinner!




Image Insert:

29.18 KB

Inget fel på denna, men det saknas något...



Image Insert:

30.86 KB

Kom ett brev på posten med de här två rullarna \"trim line\".



Image Insert:

29.2 KB

Första utkastet. Dekortejpen var inte alls så flexibel som jag önskade. det var ett smärre helvete att få den runt den välvda ytan.



Image Insert:

28.83 KB

Körde på devisen \"less is more\" och gick ner i bredd. En diskret blå tape följer den vita till toppen.


Hade planer att maska upp detta och gå loss med airbrushen. Men så kom jag att tänka på trim linen från model technics. Blev ett bra resultat som dessutom inte är permanent om man skulle ångra sig.

 

Lonsan

Ehh---nu är du väl ändå på detaljer som man gör EFTER premiärflygning??
Ser ut att bli lugnt och uppehåll i helgen, UMS!

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Kanske, men jag gillar att pilla!

Premiär blir inom 2-3 veckor hoppas jag. Fullspäckat schema, både privat och utbildningsmässigt. Men det kommer.
 

Kent

Bara en liten notering. Ser att taperemsorna skruvar åt olika håll.

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

UMS? Ultra Magnus special?

Kent: det såg jag nu också... Var ju själva f*n att jag missat det.... Om det nu finns någon rätt eller fel rotation på spiralen.
 

Spitfiremagnus83

 

Spitfiremagnus83

Liten uppdatering, det närmar sig nu!


Lödat krök. Blev kanon efter en runda med sliptrissan!


Image Insert:

71.96 KB

En god vän var i på jobbresa i staterna och med sig hem hade han en GoPro Hero hd2. Förnämligt pris jämfört med hemma, ska bli skoja att testa denna \"in action\"
I och med det förmånliga priserna jämfört med hemma blev det en LCD-skärm för att se ad man filmar samt lite fästen.


Image Insert:

74.08 KB

Man fick med själhäftande fästen och ett av dessa fäste jag på stället. På så sätt har jag fyra olika vyer att välja mellan: framåt, bakåt, mot vingspetsen men även mot hjulkåpan/marken.



Image Insert:

68.81 KB

Ska viga eftermiddagen att montera ackarna, lite knepigt.... Med ackarna på bilden så funkar tyngdpunkten, men känns inte helt genomtänkt. Får fundera vidare...


Image Insert:

79.08 KB

Om inget oförutsett händer blir det premiär nästa vecka beroende på väder.
 

Spitfiremagnus83

#133
Idag var det motor och vibrationstest på Malmöfältet. DLE:n gick igång smärtfritt och min installation verkar hålla måttet. Inget som lossnade under taxningarna på fältet.

Däremot fick jag mig en lärdom som andra också kan dra nytta av. Med min Emcotec DPSI BIC följde två stycken byglar som man sätter över kontakterna för att hålla dem på plats under flygning. Tänkte att de inte skulle behövas, då min erfarenhet av MPX kontakter är att de sitter som järnet...

Men oj, vad fel jag hade. Under en taxningsrunda så dör plötsligt motorn. Kan ju hända, men att allt dör är konstigare. Servon, killswitch, allt är stendött.

Rullar in Extran till depå och ser till min förskräckelse att båda batterikablarna har vibrerat loss från BIC:en.

Så från och med nu är det bygel på i alla lägen. Kunde blivit en dyrköpt läxa. Så tänk på det alla ni som har BIC och BMS i era kärror.

I veckan ska jag ordna kortare distanser till motorn och sedan blir det premiär i veckan eller till helgen.
 

paroos

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Idag var det motor och vibrationstest på Malmöfältet. DLE:n gick igång smärtfritt och min installation verkar hålla måttet. Inget som lossnade under taxningarna på fältet.

Däremot fick jag mig en lärdom som andra också kan dra nytta av. Med min Emcotec DPSI BIC följde två stycken byglar som man sätter över kontakterna för att hålla dem på plats under flygning. Tänkte att de inte skulle behövas, då min erfarenhet av MPX kontakter är att de sitter som järnet...

Men oj, vad fel jag hade. Under en taxningsrunda så dör plötsligt motorn. Kan ju hända, men att allt dör är konstigare. Servon, killswitch, allt är stendött.

Rullar in Extran till depå och ser till min förskräckelse att båda batterikablarna har vibrerat loss från BIC:en.

Så från och med nu är det bygel på i alla lägen. Kunde blivit en dyrköpt läxa. Så tänk på det alla ni som har BIC och BMS i era kärror.

I veckan ska jag ordna kortare distanser till motorn och sedan blir det premiär i veckan eller till helgen.



Går knappt all läsa men...jo, bygeln är ett måste!

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se