Nytt till 2012

Started by Blomman, 2011-10-07, 14:23:52

Previous topic - Next topic

Blomman

Nu är piloten målad i kärrans färger som sig bör.
Ett måste för Sportsman.

Image Insert:

81.52 KB

Han kommer snart att få ett deprongolv att sitta på och förmodligen också en fejkad instrumentpanel.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Blomman

Nu är äntligen fartreglaget fastsatt, radioinstallationen klar och ackfästet gjort. (Puh...)



Image Insert:

55.1 KB




Image Insert:

70.95 KB



Image Insert:

62.46 KB


Nu återstår det endast fastsättning av huven och tillverkning av en balanskabel till laddaren.

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Blomman

Nu är premiären äntligen gjord[:D][:D]
Den flyger finfint och draget är helt OTROLIGT!!!

Här kommer några bilder från depån i Helsingborg.


Image Insert:

66.42 KB


Image Insert:

59.79 KB

Också den nya laddaren i drift


Image Insert:

72.12 KB

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Blomman

Glömde mitt bidrag till viktdiskussionen.
8574g med 10s8400mAh.
Efter tester idag där jag körde 3 sekvenser sportsman och någon minuts lek med en flygtid på 9,5 minuter fick jag i 5,2 Ah.
Alltså räcker strömmen till ca 15 min sportsman.
Godkänt!



Image Insert:

55.3 KB

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Aerobat

Grattis Stefan!

Och jag kan intyga att draget var brutalt, nästan som en 100cc motor på en 50cc medell[}:)]

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en
//www.autopartner.se
//www.powerbox-systems.com
Mvh Ulf

Lonsan

26x12 snurra på 50cc maskin bromsar dessutom väldigt bra kan jag intyga, kärran stannade nästan med bredsladd vid avdrag, även i medvind :-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Shawn

Great job Stefan!
What a fantastic plane. And such awesome performance.
The custom landing gear turned out really great too!

Looks like you\'ll be offering up some serious competition this year.

www.autopartner.se
www.autopartner.se

Speedbird

#82
mycket fint Stefan ! ! [:)]

en liten fråga,
hur balancerar du 20 celler samtidigt ?

/Perra
 

Mikael

Grattis Stefan! (och 346g lättare och 6% mer energi än min SBach [:(!])

Jag fusksvarar på Perras fråga oxo \"hur balanserar du 20 celler samtidigt?\" (du har väl samma problem Perra?). Konfigurationen är ju 2S2P, dvs 2 5S ackpaket är parallellkopplade, inte bara huvudmatningen från paketen är parallellkopplade utan också varje cell i paketen via  balanskontakterna. Det är löst med förlängningskablar som är Y kopplade (sitter alltid på) Detta fungerar helt utmärkt för celler som är nya, av samma typ och i samma kondition (syns på nån av bilderna tror jag). Därför ser laddaren det som balansering av 10 celler och inte 20.

VARNING DOCK! Så klart extremt viktigt att alla indiduella celler i paketen som parallellkopplas har samma spänning när man kopplar ihop första gången - annars..... strömrusning och uppeldade balanskontakter alternativt något ännu tråkigare...

mvh,

/Mikael


-----------------------------
Pilot-RC Sbach 342
Hacker Q80-8M
DesirePower
Hitec
Castle Creations ICE2HV
Autopartner.se
-----------------------------
Pilot-RC Sbach 342
Hacker Q80-8M
DesirePower
Hitec
Castle Creations ICE2HV
Multiplex Royal Evo 16
Autopartner.se

Lonsan

M, lite vikt och energi skillnad, jodå, men sen har vi det där med (ut-)effekten hö hö hö ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael

quote:
Originally posted by Lonsan

M, lite vikt och energi skillnad, jodå, men sen har vi det där med (ut-)effekten hö hö hö ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se



Så sant så sant P.. - jag får väl också köpa en snurra från Vestas - Steve toppade runt 5.5kW har jag förstått - även om Q80:n tåler det fin-fint (den höll max kroppstemp efter flygning - lommevarmt allså) kunde inte en XOAR elträ 24x10 få motorn att leverera mer än 4.6kW - skall genast beställa en Engel 23x12 elträ!

/M

-----------------------------
Pilot-RC Sbach 342
Hacker Q80-8M
DesirePower
Hitec
Castle Creations ICE2HV
Autopartner.se
-----------------------------
Pilot-RC Sbach 342
Hacker Q80-8M
DesirePower
Hitec
Castle Creations ICE2HV
Multiplex Royal Evo 16
Autopartner.se

Lonsan

Träe-bladig kanske? :-D
Max 300 tecken, 272 återstår