Fantinis Pilot RC 40% Sbach

Started by Emanuel F, 2012-01-11, 17:08:24

Previous topic - Next topic

Henrik

#15
Grattis till en kanonmotor!
Är motorn beg eller ny? Vad blir det för ljuddämpare till motorn?

/Henrik. Karlsson
 

paroos

Nice![8D]

//Patrick

IMAC-Sverige

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Emanuel F

Motorn är lätt beg. Vet ej vilken ljuddämpare än, bara att det blir canister.
Vad tror ni om mejzlik evo 30x13?

// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Emanuel F

// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Henrik

Hej
30/13L Bra svar från motorn! 30/13 Standard bättre tomgång(tyngre svänghjul) färre deadstick? Flyger själv Enbart imac så svaret från motorn inte superviktigt.


/Henrik Karlsson
 

Aerobat

Grattis till en fin motor (äntligen[:)])

Jag körde hela säsongen 2011 med 30x13L till min 170. Det är en väldigt bra prop. Mejzlik känns både effektivast och tystast av de proppar jag hittils testat.

//Ulf

quote:
Originally posted by Emanuel F

Motorn är lätt beg. Vet ej vilken ljuddämpare än, bara att det blir canister.
Vad tror ni om mejzlik evo 30x13?

// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com

Mvh Ulf

Henrik

quote:
Originally posted by Henrik

quote:
Originally posted by Emanuel F

Japp då har man gått och blivit 40 plussare, storleksmässigt alltså[:D][}:)]

En Pilot RC 40% 122\" Sbach blev det tillslut. Det ska bli kul att prova att flyga Sbach, och framförallt Pilot RC. Jag har aldrig haft några av dessa innan men de verkar vara en väldigt lyckad kombination. Kvalitetsmässigt så står sig Pilot mycket bra jämfört med EF trots att de är lite mer förberedda samt det lite lägre priset. Några trevliga detaljer på denna är delad motorkåpa och platta gångjärn, som inte glappar upp sig lika lätt som pinngångjärnen.

Lite bilder:



Äntligen framme utanför Autopartner.



Där inne skedde hårda förhandlingar[:D]



Såhär ser pärlan ut[:)]



Hemma igen, nu förstår jag varför inomhusarna är betydligt mindre[:I]



Revocs vingfodral, hur har man kunnat vara utan dessa tidigare?



Såhär såg den ut vid leverans.





Efter lite meck såg den ut såhär.



Var tvungen att montera tankventilen för att eliminera elkänslan[:D]Saknas det inte en ventil?


/Henrik Karlsson



Okej då, lite el ska användas. Men bara i resonabla mängder[B)]


To be continued.

// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com



 

Lonsan

quote:
Originally posted by Henrik

Hej
30/13L Bra svar från motorn! 30/13 Standard bättre tomgång(tyngre svänghjul) färre deadstick? Flyger själv Enbart imac så svaret från motorn inte superviktigt.


/Henrik Karlsson


Deadstick beror väldigt lite på proppens vikt tror jag. Extremt mycket mer en
förgasar(-inställnings) fråga. Och kondition på stift och annat elände som
man måste dras med som 2t-flygare.


Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Händer så sällan att det knappt är lönt att fundera på...

//Patrick

IMAC-Sverige

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Emanuel F

quote:
Originally posted by Henrik

quote:
Originally posted by Henrik

quote:
Originally posted by Emanuel F





Var tvungen att montera tankventilen för att eliminera elkänslan[:D]Saknas det inte en ventil?


/Henrik Karlsson


To be continued.

// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com






Henrik: Menar du det tanklocket som ska gå till den här? [}:)]
Den hamnar dock i extran[B)]





Ok! då kör jag på 30x13 L [:)]


// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Emanuel F

Hej hopp

Här händer det grejer. Det kom lite grejor i veckan så setupen är nu helt komplett, den ser ut så här:

Motor: DA 150
Canistrar: 3w L 80
Powerbox: Emcotec mini magic 5
Emcotec Bms
4x 7955 tg till skev
2x 7950 th till höjd
2x 7950 th till sida
Mejzlik 30x13

Tyckte att utrymmet i sbachen var lite dumt utnyttjat med sidoroderservona precis bakom vingröret utan något riktigt utrymme för powerbox mm. Så vi tillverkade då ytterligare en platta för sidoroderservona bakom den befintliga plattan, för att på så sätt kunna använda den gamla plattan att hänga powerbox, bms, mottagare mm. Vart riktigt bra tyckte jag.

Har även lackerat motorrum samt canistertunnel med 24 timmars klarlacks epoxy.










// Emanuel Fantini

//www.Autopartner.se
//www.Kilsmodellklubb.com
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

imacse_peter



Tycker du ska fläska i sex servo till sidan där, blir klart värst i år[:D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

paroos

Japp, 6 x 7980TH = 276kg![}:)]
Så kan du \"paddla\" hem vid deadstick![:D]

Skämt åsido, kul att det går framåt.
Jag brukar också bygga egna hyllor att fästa accar, powerbox, mottagare etc på. Bara att använda fantasin!

Kämpa på!![8D]
(Glöm inte pausa och gå ut o flyg också...)

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Hmm, ganska mild servobestyckning?
Har visserligen bara 4x7955 skev och 2x7955 sida på min 40% SU-26 men den har relativt små roder och mekaniskt \"snäll\" riggning.
Har dock 4x7955 även på höjd. Känns kanske i överkant i antal kgcm men det hade känts fel med bara 1 servo per höjdroderhalva

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår