MVVS 175 NP TS

Started by Aeroparts, 2012-02-01, 20:25:32

Previous topic - Next topic

Aeroparts

Godis...[;)]


88.92 KB
/Lennart

Henrik

Byta ut 152an?

/Henrik Karlsson
 

Aeroparts

quote:
Originally posted by Henrik

Byta ut 152an?

/Henrik Karlsson



Den är nog bara till för MVVS fabriks piloter...[;)]
http://www.mvvs.cz/index_e.html
/Lennart

Henrik

Trodde ni var det!

/Henrik Karlsson
 

Aeroparts

quote:
Originally posted by Henrik

Trodde ni var det!

/Henrik Karlsson



Hmm..jag trodde länken och den blinkande gubben sa det mesta.
Motorn är i alla fall en helt ny konstruktion från MVVS, uppbyggnaden liknar framdelen på den 4 cylindriga 320cc motorn vi såg i Karlsruhe förra året och den har nu förgasaren monterad på undersidan samt dubbelt tändsystem.
Den förhands informationen jag fått är lovande...och om den kommer att visas upp av Carl på den svenska IMAC himlen under säsongen är upp till MVVS.
/Lennart

Henrik

Ok
Var inte in på länken innan jag skrev. Blir det Re3 till den då isåfall? Blir kanske först med 20hk+ i iMac [:p]

/Henrik Karlsson
 

Skymic

Rå häftig[:)]


//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power




//Micke


Lonsan

Jag trodde Calle längtade efter en rejäl elkärra, att prova ut nya motorer brukar inte vara så gynnsamt för tränandet och tävlandet (gäller nya elmotorer också men det finns ju beprövade grejor också)
Annars får jag säga att motorn ser väldigt arbetad och designad ut, förutom det lite tillyxade fästet då, verkar som inspirationen tog slut där(?)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Det skulle vara fint med en elmaskin utan tvekan, men vem har idag en OK beprövad setup för att flyga i Advanced samt freestyle upp till EXFC nivå som man utan problem flyger när som helst på vilket fält som helst, och med en villig sponsor.
Vi(jag) är nog inte heller riktigt redo än(materiellt samt kunskaps mässigt för att hoppa in på den nivån)ni som kan får visa oss att det går.
Visst var det med elmaskiner t.ex vid EXFC men de var inte många direkt, men att det kommer det är det väl ingen tvekan om.
/Lennart

Aeroparts

Liten update: Motorn som heter NP (New plattform)genomgår just nu fas 2 i test schemat vilket är näst sista fasen och inga värden släppta ännu, men det verkar lovande säger en \"Säker källa\" som tidningarna brukar säga när de pratat med städerskan på företaget. Det pågår samtidigt ett utvecklings arbete avseende MVVS egna dämpare, vilka är mycket bra dämpare av 7 kammar typ så att det kommer att finnas olika krökar med olika utförande så at det passar flygplan tillverkarna. MVVS har ju erbjudit i stort sett en offset på sina krökar förut.
/Lennart

Lonsan

7-kammars dämpare??!!

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

#11
De benämner sina canistrar till 45cc-152cc motorerna på detta sätt
\"This is a 7-chamber canister (3xside branch + 4xthrough flow)\" tyvärr så är de lite tunga men mycket väl anpassade till motorerna.
/Lennar/

48.31 KB

Lonsan

Okey okey men du hade inte behövt såga sönder den för det...:-D


Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Man vill ju inte köpa grisen i säcken...det kan ju vara bluff.
En bild ljuger ju aldrig eller...[;)]
/Lennart


61.99 KB

Lonsan

WTF, den har ju lika många rum som kungliga slottet ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår