Utrustning för en nybörjare / återfallsflygare

Started by Eklund, 2012-04-10, 09:44:49

Previous topic - Next topic

Eklund

Den tråden skall jag läsa igenom. Jag har redan sneglat på den maskinen (en av mina absoluta favoriter) hos autopartner, men den är ju tvärslut. Precis som allt annat av intresse från extreme flight.

--Per

Mikael_Ingemarson

#16
quote:
Det jag är mest fundersam över är transporter. En 30cc går nog in i min Astra kombi, men 50cc känns tveksamt. Åker man på ett släp med 50cc maskiner eller går det att transportera på taket eller inne i bilen?



Hej Per

Du måste lära dig att packa.
En 150cc Bill Hempel YAK går in i en Toyota Avensis kombi, eller Skoda Superb kombi.
Image Insert:

31.42 KB
Image Insert:

29.8 KB

Det finns t.o.m de som får in en 150cc Krill YAk i en Golf kombi.

Men ibland underlättar det om man köper bilen efter man valt modell.[;)]

PS en 50cc kärra blir kanon för dig. Finns mycket att välja på både nytt och beg.


//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

flygrc

#17
Du glömde tillägga att det ska vara en automatare för du kommer inte åt att växla [;)]
 

Spitfiremagnus83

Jag har en volvo 850, ej kombi, och jag får in min 50cc extra. Det är dock på millimetern, men det går. Jag fäller framsätet och lägger kärran diagonalt in. Vingar, stabbe och det andra åker i bagaget.

Hade volvons lasturymme varit cirka 7 cm högre hade jag fått in den det hållet....
 

Eklund

Jag har försökt ringa Autopartner idag för att kolla om dom får hem fler maskiner från Extreme Flight innan sommaren, men utan framgång. Det är ju många som rekomenderar det fabrikatet.

Jag har även kollar runt på de maskiner som skall finnas på lager enligt internetbutiken och då fastnade jag för en Pilot RC Yak54 87\" Black Orange Silver. Jag gillar den skarp med den färgsättningen och den borde även bara lätt att se i luften.




Det följer med 3st Hitec HS-645MG. Är dessa servon gångbara? Jag har förstått att man skall sattsa på bra grejer här.

Finns det några kända nackdelar med denna modell?

Det kommer nog komma en del frågor framöver då jag har mycket att lara mig.

--Per

Skymic

http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1475

Kolla den här, kanske är den till salu fortfarande?

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


paroos

Min rek. om du vill ha en 50cc som flyger grymt bra IMAC (och 3D)
-Pilot RC Extra 300
-Extremeflight Extra 300
-Sebart SU29
-Pilot RC Sbach 342
-GB Models Yak55

Extrorna är riktigt giftiga, de andra flyger också mycket bra.
De fyra översta är beprövade i IMAC här hemma. Den sistnämnda väntar vi på. (vet inte varför ingen provat den egentligen, själv är jag Extra fan, men Yak55 är ju numera väldans poppis)

Ja, det kommer en container från Extremeflight i början av Maj till AP.

Ja, Extran är fortfarande till salu...tänkte faktiskt lufta den i helgen.[8D]



//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Eklund

Lite uppföljning på denna tråd.
Det blev ju ett köp av Patrick\'s Extra och den står här hemma och väntar på premiär.
Preliminärt blir det den 6:e Juni. Oj vad jag ser fram mot det.

Jag har även lnvesterat i en Acromaster som jag luftar så mycket jag har tid med fram till dess.  En rätt trevlig maskin men jag hoppas innerligen att det bli klart enklare med den riktiga maskinen! Acromastern skulle inte ge mig många poäng kan jag lova :) Men jag kommer i alla fall igenom Basicprogrammet hjälpligt och jag har inte haft några allvarliga incidenter ännu så det känns ju bra i alla fall.

Jag har gått med i jönköping mfk och väntar nu bara på smff- nummret så skall jag anmäla mig till min första tävling. Antingen blir det Tidaholm om det känns något så när bra med Extran, annars blir det Sunne.
--Per

Mikael_Ingemarson

Hej Per

Glöm inte att tala om för klubben att du måste ha IMAC tävlingslicens också

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Eklund

Nej, det har jag inte missat. Jag har satt in pengar för licens. Frågan är bara om det är speciell licens för IMAC?
Jag försöker få tag på kassören angående medlemsnr och licens, men han är inte så lättfångad :-)

Rikard Levenstam

Jag fick in min 30cc sukhoi i min wv bubbla. Utan passagerar stol dock och enbart 4 växlar.   Allt går om man vill tillräckligt mycket