Helsingborg 19-20 maj 2012

Started by imacse_peter, 2012-04-16, 11:23:26

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Ok, söndag 22 april och sista amälningsdagen idag.
Vi är nu uppe i 30 deltagare[:p] !

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

jornat

Jaha - då är vi åtminstone 31 piloter nu. Jag var ute och flög igår med Rikard och seniliteten har inte hunnit bli värre än att jag iallafall kan memorera programmet - så va`f-n. Peter - i inbjudan står att du har förslag på alternativt boende. Vad hade du tänkt dig?

Jörgen

imacse_peter

Några alternativa boende...

Scandic Helsingborg Nord Florettgatan 41 Tel: 042 - 495 20 00
Webbplats: http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Helsingborg/Hotels/Scandic-Helsingborg-Nord/  Ligger ca 5km norr om flygklubben

Scandic Horisont Gustav Adolfs gata 47 Tel: 042 - 495 21 00
Webbplats: http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Helsingborg/Hotels/Scandic-Horisont/ Ligger ca 6km söder om flygklubben

Helsingborgs Vandrarhem Järnvägsgatan 39 Tel: 042 - 14 58 50
Webbplats: www.hbgturist.com Ligger mitt i centrum, ca 7km från klubben

STF Vandrarhem Miatorp 2.5 km söder om centrum
Planteringsvägen 69 Tel: 042 - 13 11 30
Webbplats: www.miatorp.nu Ligger ca 7-8km från flygklubben

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Calle_aeroparts

Hej på er. Jag kan tyvärr inte komma till Helsingborg då det kör ihop sig med tentorna veckan efter. Synd för det hade varit väldigt roligt. Ser fam emot tävlingarna på sommaren istället! Kul att det ändå blir tre i advanced, lite utveckling sen förra året iaf:)
//Calle

Aerobat

Synd Calle.
Tyvärr[:0] är ju modellflyg inte det enda här i livet.
Men jag hoppas på någon mer i Advanced[?]

Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en
//www.autopartner.se
//www.powerbox-systems.com
Mvh Ulf

Lonsan

Och jag hoppades på lite färre gamla  rävar i Intermediate...:-(

Max 300 tecken, 272 återstår

Henrik

Hej
Jag står över helsingborg. Hoppas ni får en kanonstart på imac året 2012. Spännande!

/Henrik Karlsson

Spitfiremagnus83

quote:
Originally posted by Calle_aeroparts

Hej p� er. Jag kan tyv�rr inte komma till Helsingborg d� det k�r ihop sig med tentorna veckan efter. Synd f�r det hade varit v�ldigt roligt. Ser fam emot t�vlingarna p� sommaren ist�llet! Kul att det �nd� blir tre i advanced, lite utveckling sen f�rra �ret iaf:)
//Calle

Känner igen mig. Lärarna på universitets/högskoleutbildningar verkar ha taskig framförhållning när det närmar sig \"sommarlov\" Min sista månad är inte nådig....

Guzzten

Det är inte så att det finns en hobbybutik i stan man kan besöka? Jag vill gärna handla lite saker och tänkte passa på när man kanske är nära en fysisk installation. Kommer ner tidigt fredag så det behövs inga konstiga öppettider.

Hoppas på bra väder!
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Aerobat

Hej alla!

Det känns som om den stora nedräkningen har börjat nu.[:p] Eftersom det inte blev någon domarkurs vill jag passa på att slå ett extra slag för den eminenta on-line utbildning och instruktion som finns på:
http://training.mini-iac.com/Default.html
Alla domare och piloter borde gå igenom den(för domare borde det vara obligatoriskt). Om man inte har tid till allt rekommederar jag videos. Att titta egenom de relevata videona tar inte så lång tid. Jag tror personligen det kan ge en större utväxling en ett flygpass. Genom att kunna reglerna kan man undvika onödiga poängavdrag.

PS. Glöm inte regel 14.3 under Point System: \"When a Yak flies the scheduled maneuvers are scored on a scale of 12-0.\"
DS.[;)]

Mvh Ulf

//www.autopartner.se
Mvh Ulf

imacse_peter

quote:
Originally posted by Aerobat
PS. Glöm inte regel 14.3 under Point System: \"When a Yak flies the scheduled maneuvers are scored on a scale of 12-0.\"
DS.[;)]

Mvh Ulf

//www.autopartner.se

Ja, det är väl rimligt med 2p i handikapp för att behöva dra runt en Yak[:D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Aerobat

Visste att den skulle komma, men den bjuder jag på.[:)]
Ni behöver ju massa annat Extra för att ta er runt.

//Ulf

quote:
Originally posted by imacse_peter

quote:
Originally posted by Aerobat
DS.[;)]

Mvh Ulf

//www.autopartner.se

Ja, det är väl rimligt med 2p i handikapp för att behöva dra runt en Yak[:D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC

Mvh Ulf

Spitfiremagnus83

Det närmar sig!

Lyckas klämma in två träningspass nu i veckan, så nu ska det förhoppningsvis gå bättre än i Kalmar.

Tyst i tråden, eller är det den mentala uppladdningen som pågår?

Thulin

Hej
Söndagen gav en halvtimmes träning på Basic i kraftig vind och solen i ögonen. Hoppas på ett par pass till i veckan. Vädret ser ut att bli hyfsat till helgen, en aftonbön kanske....? Vi ses!
Thulin
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ