Helsingborg 19-20 maj 2012

Started by imacse_peter, 2012-04-16, 11:23:26

Previous topic - Next topic

Henrik

quote:
Originally posted by paroos

Puh...idag hade vi frisk, tidvis hård och byig vind från Ost/Sydost mest mulet och lite skurar...Man är hyggligt vindpinad!

MEN!!
I morgon utlovas SOL, +22 och 2-3m/s, m.a.o. IMAC VÄDER!![:p][8D]

Dagens motorstopp resultat: Bensin 0 El 1
[;)]

0-1[:D]




//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se

 

paho

#61
Heja alla Stockholmare, jag följer tävlingen med spänning, jag är också nyfiken på det okända, har ni fått ihop det?

Hoppas ni (Robban, Rikard och Jörgen) har fått lite koll nu när ni har en tävling i ryggen, i Stockholm ska vi bli ännu bättre...

Vädret ser bra ut för morgondagen, är lite sur att jag inte kunde komma ned till er. Lägg upp mer bilder, de gör så att det känns som om man är på plats.

Är det ingen som filmar?

/Patric
/Patric

imacse_peter

De okända programmen kommer denna gången från USA och dom får inte publiceras på nätet...

Vinnarna i dagens o(ö)kända lotteri blev:

Sportsman - Per-Inge Dyplin
Intermediate - Tim Larsson
Advanced - Ulf Svensson

Stort grattis och lycka till imorgon [8D]

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

imacse_peter

Lite mer bilder...


Image Insert:

55.86 KB

Image Insert:

71.91 KB

Image Insert:

80.8 KB

Image Insert:

83.9 KB

Image Insert:

82.75 KB

Image Insert:

84.11 KB

Image Insert:

72.34 KB

Image Insert:

79.4 KB

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Skymic

Tack för uppdateringarna, det gör ju att man överlever en Helg utan IMAC premiär.Hoppas ni får en spännande dag idag med detg utlovade IMAC vädret.[:)][8D]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


imacse_peter

Söndag morgon 07:45
Tim först ut i okänt Intermediate

Image Insert:

84.19 KB

Image Insert:

81.46 KB

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Skymic

Spännande kanske[:p]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


imacse_peter

quote:
Originally posted by Skymic

Spännande kanske[:p]

//Micke
IMAC-Sverige



[:)]Jo... Intermediate-programmet var riktigt svårt så det blev nollor lite här och var.
Sportsman och Advanced var förhållandevis något lättare.

De okända avklarade nu, kört genom en runda Freestyle och en sekvens i Sportsman och Advanced.
Avslutningsvis en sekvens Intermediate kör igång nu och som nog blir ganska avgörande[:)]

Och solen steker gott på oss, det blir många röda nackar imorgon...[8D][8D][8D][8D]


// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

imacse_peter

Resultatet utlagt.
http://www.mini-iac.se/resultat/2012/resultat_hbg_2012.html

Stort tack till alla piloter, domare och funktionärer som gjorde det hela möjligt.
Tyckte vi fick ihop mycket flygning och räknade samman... Vi hann faktiskt med exakt lika många starter som i Tidaholm förra året, dvs 123 st[:p]

// Peter
// Peter Schmidt

Paul

Några bilder av mig, blev inte så mycket tid att plåta med iphonen på  denna tävling, tack alla för en underbar helg.







Med vänlig hälsning, Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Jag får också tacka för en fin tävling i HBG. Det var riktigt skoj och att det blev pallplats gjorde ju inte saken sämre!

Tackar även Mikael Ingmarsson för en fin affär, revoc vingpåsar är något man skulle köpt tidigare, passade min kärra perfekt!

Bra organiserat och bra flyt mellan klasserna!

En tanke jag hade var det här med att sitta som skrivare. Sjukt nyttigt måste jag säga. Jag kommer till 100% vara med på Simmelsberga och det är inte omöjligt att det blir finalen i Göteborg för mig också. Ni som håller i de tävlingarna, jag sitter gärna fler pass som skrivare!

Tack Helsingborg!

 

paroos

#71
Trevligt att träffa alla igen efter vinterdvalan!
Kul att det blev så många!
Kul med så många debutanter i klasserna, både nya och alla som tagit ett kliv upp!!!

Saker jag minns lite extra:
Blev speciellt imponerad av Robert i Intermediate, ingen dålig debut Robban, grattis!!
Även Jocke imponerade på mig, Advanced är inte lätt men Jocke visade med eftertryck att han hör hemma på den nivån, kanondebut!
Vill också nämna Rikard Levenstam, 6:a av 14 i sportsman, mycket imponerande med tanke på att han flög med TVÅ olika lånade modeller!
(Motorhaveri på egna modellen på fredagen) Starkt jobbat!
Gläds också mycket med Jonas som knep en 2:a plats i Intermediate med sin gamla AA Extra. Här har ni killen som lyfte ut kärran ur garaget (dammade inte ens av den) dagen innan tävling. Provstartade motorn på tävlingen, gjorde säsongspremiär första flygningen i Intermediate...

Kul med nya ansikten i Basic (IMACs viktigaste klass!!) och att det presenterades fin flygning också. Det lovar gott framöver.

Nu är vi igång, härligt!!![8D][8D][8D]

Tack till HMFK för en bra tävling där allt flöt på bra.


//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rikard Levenstam

#72
Tack alla trevliga och hjälpsamma modellflygare !!  Fantastiskt trevliga dagar trots dålig inledning för egen del.

Extra stort tack till Riff som utan tvekan lånade ut sin extra redan på fredags kvällen !

Tack också Robert som lånade ut sin egen tävlingsmaskin som jag fick flyga för första gången i det okända, totalt okänt på alla sätt.... Tack även Jörgen som peppade och läste...retar mig dock fortfarande på de sista åttondelarna.... jag missade totalt rollriktningen trots att jag egentligen visste precis vad jag skulle göra..

Brännebrona nästa pga Student fester...   Ny motor eller nya vingar... får se vem som är snabbast här..



paroos

Ingen mer som tog lite bilder eller filmade???

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Hitec-Powerbox-Secraft]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Tror jag såg kent med videokamera lite då och då...