Krill Extra 330sc 41%

Started by Aeroparts, 2012-04-19, 18:50:12

Previous topic - Next topic

Aeroparts

#90
Tänk om man hade de resurserna[;)]Tänkte använda kolfiber själv men har slut på en så fin som går att drapera, så det får bli glasfiber. Det är samma epoxi så den tål lika bra (eller dåligt)värmen.
/Lennart

Aeroparts

#91
Det går inte fort men sakta....lite små plastningar gjorda.
Ok för första gången så känns det som det görs lite jobb som \"vi får se hur det blir\" andan infunnit sig i[:I], det går utför med Olsson...
Med lite mera tid bakom etc så hade det blivit en form etc.
Lite glasfiber, epoxi och skräp påse i med sugen så får vi se vad som kommer ut. Passade även på att ta ner bakre delen på baffelgolvets sandwich laminat till enkellaminat så att det som är närmast cylindern inte har något skum i sig som isolerar utan att den tål lite mera värme (kanske)och så slipper jag täta porerna.
/Lennart








Rikard Levenstam

#92
Hej Lennart,
Hålet för motorn i kåpan kan väl vara ganska minimalt antar jag? Annars får du in läck luft under den undre bafflingen?

/Rikard

//edit ......tänkte för motor axeln då...//



Aeroparts

Hmm.förstår inte riktigt? Det är samma mått runt hela motorn ca 3 mm  så det läcker inte  mera någonstans. Motoraxeln går ovanför baffeln.
Lennart

Aeroparts

#94
Im baffled...again. Aha..nu förstod jag frågan. Axeln går över baffeln
/LOL








Lonsan

Snyggt!! Man får lust att baffla något faktiskt... :-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Larsson

10 till 20 min körning med max kylning från början till slut
Var är termostaten?
Risk för att stiften ser ut som kolbitar även om motorn
är hyggligt tunad,för att vara kritisk så tre sidor av
cylindern kyls av bränsleblandningen så avgassidan och toppen borde
vara prio ett vid baffling,,, men snyggt e´de´


Rpm
Rpm

Aeroparts

#97
Förstår inte riktigt inlägget. Bafflingen är gjord så att det största utrymmet som finns för luften att ta vägen är vid cylindertopp och cylinder väggar inte nere vid portarna. Utan så mycket styrd luft som möjligt över de delar som är varmast och det är en twinspark så stiften sitter i hörnen på den den runda toppen[;)] uppe och nere, inte fram och bak.
Så stor skillnad mellan temp på motor och kylluft samt så mycket tryckskillnad mellan före baffel och efter.  Kylningen av vevhuset är inte det primära men designen gör att man kanske kan tro detta, hade lika gärna varit en tät platta framför. Det var ett enkelt sätt att skapa en gemensam kammare bara för att få så lika kylning till båda cylindrarna som möjligt vilket man troligtvis inte får med separata kanaler till varje cylinder.
/Lennart

Lonsan

Så med en najsig baffling öppnas potentiellt möjligheten att minska på kylflänsarna, dvs lätta motorn :-) ??
Termostat skulle väl vara lätt ordnat, en givare på lämpligt ställe på motorn och ett spjäll som t ex stryper ut luften efter behov. Borde kanske vara standard/obligatoriskt så att vi slipper alla vanskliga nödlandningar och skurna motorer ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Larsson

Med kolbitarna menade jag att motorn har kanske svårt
För att komma upp i arbetstemp så stiften sotar igen
Och sen att (kepsen) i underkanten skärmar avgaskröken
Som är den varmaste delen


Rpm
Rpm

Aeroparts

#100
Javisst bra baffling mindre flänsar, se på DA 200. Men hur smart är det.....[xx(]
Om nu det skulle vara ett problem att inte få arbetstemperatur så är ju det det minsta problemet att sänka kylluftflödet. Igensotade stift beror nog mer på inställningen än att dessa motorer skulle gå för kallt.
Under ett normalt advanced pass kommer inte motorn att ändra temperaturen så ofta och så mycket att termostat skulle göra speciellt mycket. De få gånger motorn går på tomgång så kommer tiden att vara så kort att den chockkyls inte.
Och varför kyla avgaskröken? Den skär aldrig och behöver absolut ingen smörjning.
Har aldrig sett en fullskala maskin eller liknande där man kyler grenrören speciellt.
Sedan är nog tempskillnaden mellan grenrören och den omgivande luften som passerar såpass att det kyler tillräckligt, vi har i alla fall aldrig haft problem med headrarna.
Lennart

http://prme.nl/forum/viewforum.php?f=18&sid=96ae265a211d8c137f85835998b8180f

Aeroparts

#101
Den något lilla kylfläkten med sin hätta kommer troligtvis att bytas ut senare men får duga så länge, det finns ju throttle.
/Lennart
Ps. naturligtvis så kommer ju baffeln som skymtar till att få en mer passande kulör så att prestanda blir ännu bättre[:D].




Rikard Levenstam

Åneeeejjjj.... Ny trend?? Målad baffel ?? Antar att Paul redan målat [:D]



Aeroparts

#103
I brist på kolfiberlook så måste vi som kör budget varianten blinga med något[:I]
Lol

Aeroparts

Den trebladiga kylfläkten anlänt.
Lite info på andra forum lovar gott för motor valet, då vi troligtvis får ytterligare ut lite mera effekt.[}:)]
\"Mvvs 175 (single spark)
MTW-Silencer TD115K silencers (this combo already has more power than my DA170 with RE3 and without the step)\"

/Lennart