Krill 35% Extra på el

Started by joenella, 2012-10-16, 18:50:51

Previous topic - Next topic

joenella

http://www.modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=66632

Især Lonsan skal bemærke mit regulator valg, beregner og bruge 20S
 

Lonsan

Kul med en stor in-runner.
Men verkar väldigt tunga. (63/80 oz)
20s, intressant men vad tror du att du vinner på det?
Räkna med att skärma och tvinna batteri och motorkablar, \"radiated emissions\" ökar hastigt med spänningen.
Pletti fortfarande i särklass, en vidareutveckling av Predatorserien lär vara på G där vridet ökar 15% och peak 50% utan ökad vikt.






Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Tunge? ikke tungere end Pletty.
Hvad jeg vil opnå, spørger du, mindre strømstyrker, mindre slid på cellerne og sidst men ikke mindst - det kan lade sig gøre.
Om Pletty er i front , tjaaaa  - naaaa ikke helt, i F3A er NEU i særklasse den mest effektive på alle fronter.
 

Lonsan

Gillar argumentet \"det kan lade sig gøre\" :-) Go ahead!
F3A???, livet börjar vid 10 kW...


Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

Är det den gula \"Checkern\" du har valt?
/Lager
 

joenella

Ja det er den gule jeg har valgt
 

Lager

Den är riktigt fin! När får du hem den?
 

Lonsan

Hur går det med detta projektet?
Ser ingen update sedan 16:e oktober.
Leveringsproblemer? Nerlagt?
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

#8
Modellen er i ordre hos Krill, motor er på vej fra NEU, regulator er i ordre hos MGM-pro, servoer er på lager:)

Kun tiden mangler :)

Siden sidste indlæg har jeg haft 40 rejsedøgn - Japan -  Brasilien - USA  - Norge etc etc derfor!
 

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Så er der kommet en \"lille\" motor fra NEU
 

Lonsan

Nice!  Har du fått något reglage ännu? Är mycket spänd på hur du löser det med batteriinfästning etc på denna Krill.
Men med en såpass tung motor så kanske ackarna kan placeras ganska långt bak?
Vet du något om vikten på MGM reglaget?
Max 300 tecken, 272 återstår

henke2

#12
Jag googlade på Graupners lilla Victory och kom via Lonsans tråd av en ren slump hit och ser att du tänkt använda Neu motor med MGM reglage.  Jag har försökt med samma sak under två år utan att lyckas och ville bara ge dig rådet att kontrollera motorn extremt noga innan du försöker starta den.  Neu levererar nämligen INTE den kvalitet man kan förvänta sig för priset han tar och det har jag dyrt fått erfara med ett reglage som brunnit upp två gånger. Du har kanske redan läst min varingstråd på rcgroups och har koll. Kör en kort resumé här iaf...

Dels var mina ingående ledningar kortslutna pga en konstruktionsmiss där Neu strapsat dem dikt an mot skruvarna som håller baklocket och dels kortsluter rotorn lindningarna i vissa lägen.  Efter att fel 1 åtgårdats och reglaget lagats så provkördes det igen och vid ca 5kW så stannade motorn igen med brunnet reglage pga rotorns kortslutande av lindningarna.

Neu är ett ollon och MGM är jag osäker på om de far med sanning eller ej. Hittar nämligen inte själv hur rotorn rimligtvis skall ha kunna orsaka kortslutningen.

Så titta NOGA genom dina prylar innan du provstartar.

Hoppas på att kunna flyga 3.2m flygplan med 32\" i nosen och 15kW denna sommaren efter allt strul... (dock utan Neu och utan MGM)


 

Lonsan

Hoppsan...
Nu ser ju 44-motorn ganska seriös ut och är nog lättare att sätta ihop utan risk för klämda kablar kan man hoppas.
Off-topic, men vad är det för 15 kW drivlina du tänker använda Henke?
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Tak for advarslen.
Har dog brugt NEU motorer igennem 7 år uden problemer, bruger blandt andet en 2230 med gear uden problemer, så jeg er ikke nervøs. MGM er jeg ikke nervøs for, de laver nogle meget fornuftige regulatorer.
Men alt kan jo ødelægges hvis man behandler det forkert