Krill 35% Extra på el

Started by joenella, 2012-10-16, 18:50:51

Previous topic - Next topic

Lonsan

Hehe, som ni kanske sett så lyckades jag kortsluta min 14s15600mAh acke för några veckor sedan..
Strömmen gick in genom en minuskabel i ena hörnet på reglaget och ut genom den andra i motstående hörn..
Så det gick väl några 1000 A genom kortet och det höll för;
För några dagar sedan skulle jag kolla att reglaget fungerade men ville inte koppla 14s direkt om något skulle var fel
Så jag kopplade till en 5s3700 via ca 1 m laddkabel. Bara det att jag kopplade + och - fel[B)].
Men se, det höll för det också!!!
5s acken blev varm och även 4mm2 laddkabeln.. Provat idag igen, med rätt polaritet och allt lirar [:)]
Så vissa saker funkar bra om man inte gör fel, andra är \"bullet proof\"[}:)][:D]
Reglaget är kungen själv Schulze f40.303XXL

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

henke2

quote:
Originally posted by Lonsan
Off-topic, men vad är det för 15 kW drivlina du tänker använda Henke?



Vet inte än. Jag vill behålla min 15S 8000mAh och köper nog Jetis 300A reglage snarare än att laga mitt MGM igen. Motor får vi se. För stunden hittar jag inte motivation att köpa predator + future för 20+kkr. *tyvärr*

Håller med TS om att 20celler hade varit kul, hade kontakt med Caste som gjort sådana reglage förr, men de ville inte sälja något till mig.

Nog om det och hoppas det går bra med Neu-projektet.

PS, ni får titta förbi oss i början av augusti och visa var skåpet skall stå. http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/35742-Elefantastiskt-3-4-8
 

joenella

Skal lige siges at den MGM jeg vil anvende er en industri version og som sådan bygget til lidt mere hårdhændet behandling :) Den kan klare op til 28S men vil nøjes med 20S.

Og endelig er der kommet nogle store kasser fra KRILL :)
 

joenella

 

joenella

Højderors servoer monteret, rorhorn på den ene flade monteret.
 

joenella

Så har modellen fløjet.
Det er blevet en rigtig fin model. Motor - regulator og akkuer er bare en super kombi.
Fløj det meste af Sportsman probrammet og brugte 1600 mAh :)
 

Lonsan

Grattis, intressant test med 20s och allt. (Hur laddar och balanserar du?)
Är Extran en tyngre modell än Krill\'s 33% SU29?
Min SU-29 vägde bara 12,2 kg i sista tappningen med 539 Wh tank och Predator 25-8 EVO.
Max 300 tecken, 272 återstår

joenella

Hejsan
Min extra er lidt tungere end min SU.
Jeg lader mine 20S som 5S4P og bruger denne her http://mgm-controllers.com/index.php?tid=balancers-blcr-5fc det er en temmelig god balancer.
 

Lonsan

Ok, du kopplar om från 5S-5S-5S-5S till 5S4P, det går ju rent tekniskt men känns inte direkt fältmässigt...mycket kontakter :-0
Med 2 st Hyperion EOS 1420i NET3 skulle livet bli lite enklare (?) då du kan ladda 10s + 10s (dela packe på ett ställe bara)
och i sync mode balansera (och monitorera!) alla celler individuellt. EOS 1420i NET3 har 2 balans-portar så det blir en port per 5s, mycket enkelt.
Och framförallt säkrare då parallellkoppling av urladdade paket (som varit i serie under urladdning) är riskabelt
om det uppstått obalans. (vilket ofta är fallet vid urladdning, perfekt balans får man bara vid fulladdat)
Max 300 tecken, 272 återstår