Main Menu

Ny Dekal 2013

Started by Rikard Levenstam, 2012-11-02, 18:41:15

Previous topic - Next topic

Aeroparts

Grattis!!![:D][:D] här lyser marken vit av snö just nu[xx(]
/Lennart

Papmehl

Kul att det gick bra med premiären! Grattis från Tierp :)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Paul

Trevligt[:)].... det är ordning och reda med dig, du fick modellen sent, ändå är du bland de första att flyga premiär. [:)] kul. Grattis till den \"nyfödde\"........ från Kalmar. [:D]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Eklund

Skönt med en odramatisk premiär!
Grattis till en riktigt fin maskin.

--Per

Lager

Härligt Rikard!
Kommer noggrant följa den fortsatta rapporteringen.
/Lager
 

Skymic

[:)]Grattis Rikard!

Verkar ju lovande i alla fall, Hur var den att se i luften?

//Micke

//Micke


Rikard Levenstam

Tack !!

Synligheten var riktigt bra tyckte jag... Den blåe var tydlig att se, men det visar sig längre fram hur det funkar i olika ljus...

Imorgon är det blåsigt... = Gult flygväder..

Vindtilla = blått flygväder (Trimväder)



paroos

Grattis till premiär av \"den snygge\" Extran!
[8D]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rikard Levenstam

Till dig då Patrick....

Image Insert:

69.41 KB

Image Insert:

68.47 KB

Image Insert:

67.04 KB



Aerobat

Grym kärra!

Grattis Rikard.
Mvh Ulf

Rikard Levenstam

Flygutprovning fortsätter... Nu är motorn Högerriktad 1 grad extra samt upp 0,5grad jämfört med det gjutna spantet.

Fortfarande inte koll på TP, inte koll på utslag och inte koll på mixningar och inte koll på motorriktning....förutom det tycker jag att den börjar flyga rätt ok...

Fortsättning följer...

[:)]




Speedbird

riktigt nice ! ! [8D]
ska bli spännande att se den live vid tillfälle [:)]


/Perra
 

paho

quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Flygutprovning fortsätter... Nu är motorn Högerriktad 1 grad extra samt upp 0,5grad jämfört med det gjutna spantet.

Fortfarande inte koll på TP, inte koll på utslag och inte koll på mixningar och inte koll på motorriktning....förutom det tycker jag att den börjar flyga rätt ok...

Fortsättning följer...

[:)]





Undrade just var du var idag, hoppades få se skönheten på fältet idag men mecka är en giltig frånvaro...

Det var en annan premiär idag i Stockholm... (sorry för kapningen...)

/Patric
/Patric

Rikard Levenstam

senaste flygningarna har varit riktigt trevliga och detta är absolut en vass kärra för IMAC !

Tyvärr tycker jag landningstället är felkonstruerat och ger istortsett ingen fjädring alls, dessutom lutar hjulen innåt vilket gör att om man landar lite snett viks hjulet innåt istället för att fjädra.

Flygresa till USA och lite förberedelse gav ett nytt ställ i CAD världen som jag hoppas ska fungera bättre.

Räknar med att fräsa gjutfor och gjuta ett ställ i helgen, såklart i kolfiber....



Image Insert:

36.25 KB




Lonsan

Håller verkligen med. Helt befängt. Anser att ett väl avstämt ställ ska kunna fjädra ner minst 5, gärna 10 cm vid en \"klumpeduns landning\" och givetvis ska infästningen hålla också. Enda problemet med mjukfjädrande ställ är just att de också fjädrar tillbaks lite väl effektivt. Har du funderat nån gång på att bygga in nån dämpande mekanism inne i ett ställ, t ex en trave med plåtar eller så?
Max 300 tecken, 272 återstår