Overkill för söndagsflygare

Started by Lager, 2012-11-15, 22:58:24

Previous topic - Next topic

joenella

quote:
Originally posted by Lonsan

Ska vi lägga din setup till väl beprövade?
Neu inrunners har ju varit med länge nu och vad jag vet funkar de bra, inte kritiska med fartreglage eller så. Bara hört lite om mekaniska problem.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se



Jahåå då, det kan betegnes som proven technology :)
 

Lager

Sporren på plats. Funderar på hur jag ska dra vajrar? Skalaenligt till hornen, eller bakåt på fenans undersida (bästa alternativet tror jag).

Image Insert:

81.31 KB
/Lager
 

Par A

Hej
Här en lösning bakåt som jag hittade på Ingo Brauers C-arf Extra 260
Kanske något..


Image Insert:

27.12 KB


Image Insert:

10.83 KB

Nice maskin!
//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Gullberg

Såhär ser det ut på Pat Hartness fullskala Extra 330 SC [8D]

Image Insert:

69.42 KB

//Gullberg

www.krill-model.com/eu/en/
www.desertaircraft.com/
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Lager

quote:
Originally posted by Par A

Hej
Här en lösning bakåt som jag hittade på Ingo Brauers C-arf Extra 260
Kanske något..


Image Insert:

27.12 KB


Image Insert:

10.83 KB

Nice maskin!
//Pär


Snygg lösning om man väljer att fästa i rodrets undersida.
/Lager
 

Lager

quote:
Originally posted by Gullberg

Såhär ser det ut på Pat Hartness fullskala Extra 330 SC [8D]

Image Insert:

69.42 KB

//Gullberg

www.krill-model.com/eu/en/
www.desertaircraft.com/


Kul att se hur det ska se ut!
Skalariktigheten blir ju inte så bra hur man än gör. Originalet har ju  hjulet väldigt långt bak jämfört med hur det hamnar med det ställ jag har monterat...nåväl...får väl duga [:o)]
/Lager
 

Lager

Det blev den hyfsat skalenliga dragningen av vajrar.

Image Insert:

78.79 KB
/Lager
 

Lager

Igång igen efter två veckors uppehåll[:D]

Image Insert:

69.89 KB

Image Insert:

78.84 KB

Image Insert:

63.77 KB
/Lager
 

Rikard Levenstam

M3 för hjulkåporna??

Slitsade mina 15mm hela vägen ner, så att dom går att demontera med hjul kvar på axeln..





Lager

#144
Eftersom det är spår i kåpan för landställsbenet (som tar upp skjuvbelastning), så bör det ju endast bli dragbelastning i skruven och plywoodplattan fungerar som en stor bricka. Borde funka? Använder du M4?
Kåpan går att ta av/på med hjulet kvar på axel. Spåret har samma mått som nyckelgreppet på axeln. Å andra sidan så blir ju inte kåpan svagare om man gör så som du har gjort. Syns inte när kåpan kommer på plats heller.
 

Rikard Levenstam

Jepp, M4 bara för att jag haft det förut på hjulkåpor..




Lager

Image Insert:

88.13 KB
Håller med Lennart Olsson....man behöver ju skydd till skydden.
Fantastisk kvalitet på Revocs produkter[:D]
 

Paul

Ja visst är dem fina, och med tanke på hur mycket tyg man får för pengarna, så är de dessutom inte så kostsamma.[:o)]extra snyggt med färganpassat, där snålade jag lite.......[^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Revoc skyddens kostnad är ju inget i förhållande till det de skall skydda[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Lonsan

Verkligen inte, men det där med matchning...[:X]
Max 300 tecken, 272 återstår